donderdag 2 mei 2013

'Rij nie verloren'

Amai, er waren toch wel veel kindjes vandaag, lekker begin van de eerste dag. Teza, zo kom ik er wel meteen goed in. Met de auto afgezet, veel te vroeg natuurlijk, maar D. herkende me nog en begon meteen te grollen over assertiviteit en de koning.

De dagen zullen een beetje zijn zoals deze denk ik. een programma met een thema, dan pauze, dan nog een programma, en dan op huis aan. Eerst alles nog even proper maken, en zorgen dat ik nie verloren rij op de fiets die ik van de Vroente gekregen heb om te lenen.

Vandaag waterdiertjes en waterproeven. Waterdiertjes lijkt me duidelijk, in de vijver zoeken naar beestjes.
Van alles gevonden, deze kindjes (7/8 jaar oud, dat heet dan tweede leerjaar) hebben salamanders gevonden, schaatserijders, allerlei soorten larven, bootsmannetjes en veel slakken. Erg leuk, deed me denken aan de keren op de Eemlandhoeve. Kinderen zijn zo snel verwondert over de normaalse dingen, tof om ze dat te leren (tof is hier een heel normaal woord, wat 'volwassen' mensen ook gewoon gebruiken, fijn, lijk ik toch een beetje volwassen. Ahoewel, ze vinden ook wel dat ik erg netjes Nederlands praat. Er is geschaafd Nederlands, waarbij je wel de woorden van het Nederlands praat, maar wel nog je eigen accent. Ik praat beschaafd Nederlands dus, netjes. Ik vrees dat dat snel voorbij is, ik hoor nu al het Vlaams al om de oren suizen, maar dat ter zijde).
Het andere programma hebben we allerlei kleine proeven met water gedaan, om te laten zien dat water heel sterk is, niet makkelijk uit elkaar te halen, en nog meer dingen. Erg lieve kindjes, goed afgericht.

Met een kaartje en al kwam ik via een gekke supermarkt (soort van Amerikaanse Costco, voor de mensen die dat iets zegt. Allemaal hele hoge schappen met goedkope dingen in mega-verpakkingen en een kassa waar mensen de spullen in je tas stoppen, en je een enorme bon krijgt, als een pakbon eigenlijk) thuis aan. M (mijn 'huisbazin') stelde voor dat als ik wat werk voor haar deed ze dat van mijn huur af kon halen. Prima. Het beste is, dat ik in de tuin kon werken. Wat een heerlijkheid! Een grote kas, waarin ik pronkbonen, olijfkomkommer, Afrikaantjes, Zonnebloemen, Lavendel in mooie bakken heb gestoken. Een klein paradijsje is het hier wel te noemen. Zie ook de foto met aan de linkerkant een trampo, zeer tof.

Dus ja, best prima.

1 opmerking:

Joshua zei

Leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven! :)
Klinkt als een natuurlijke plek :P

Veel plezier in je tweede weekje straks!