donderdag 23 mei 2013

'Ik zal dat seves effe doen hé'

Aan de tafel passen zo'n 10 mensen. 9 Belgen en 1 Nederlander. Al snel gaat het over de taal, want het komt vaak voor dat ik in de lach schiet om iets geks wat er gezegd wordt, of het tegenovergestelde, dat mensen mij vreemd aankijken als ik iets zeg wat zij niet begrijpen. Wat een taal hebben die mensen. De meeste dingen zijn nog wel begrijpen zoals

Hoe je het ook wendt of keert --> Hoe je het ook draait of keert

Daar doen we met z'n allen niet zo moeilijk over.

Toen ik zei
'ahh, lekker bakkie pleur'
keken ze me aan. Wat!? Pleur is daar een niet zo'n plezant woord. Dat ik een goed tasje kaffe 'pleur' noemde ging er niet makkelijk in.

Dat zijn kleine dingen.
Maar er is toch 1 ding wat je mij echt nooit zal horen zeggen. En vandaag kwam daar nog een nieuw woord bij wat het allemaal nog raarder maakten.

'Gaat allemaal op uwen poep zitten, dan kan de les plastische opvoeding beginnen.'

Vieze belgen.

Geen opmerkingen: