dinsdag 6 maart 2012

Tevreden.

Vanavond vierde ik met mij kring de Pesach-maaltijd. Een joods gebruik, wat tegenwoordig ook onder christenen steeds populairder wordt. Het is een maaltijd vol symboliek, die vooral het bevrijden van het volk van Israël uit Egypte centraal stelt. Natuurlijk zijn er veel verbanden te trekken. Hier kan je lezen wat we gedaan hebben.
één van de dingen die we deden sprak me heel erg aan. We moesten nadenken over wat we van de Heer wensen dit jaar.
Een simpele vraag, maar het antwoord is voor iedereen anders te benaderen, en het heeft ook iets heel persoonlijks. Het was cool omdat met mijn kringleden te doen. Ik koos om van God tevredenheid te vragen voor het komende jaar. Er zijn zo veel dingen waar ik me druk over kan maken. Er zijn zoveel plannen, dromen, voornemens. Ik wil het komende jaar leven met tevredenheid. Over wie ik ben, over wat ik doe, over hoe het leven gaat. Dat ik in de goede dingen mag zingen en in de nare dingen mag berusten op God's liefde. En het tekeningetje hier onder, daar ga ik niet voor.


I'm not going to settle for less. Want ik geloof dat wat God me geeft het meeste is, en dan hoef ik nergens teleurgesteld in te zijn.

Geen opmerkingen: