maandag 13 juni 2011

Familiedag.

Hebt u dat ook, Familiedagen? Vast wel, want iedereen heeft nou eenmaal familie en die moet je af en toe zien.

Ik had vandaag familiedag, van mijn moederskant, waar zij de jongste is van 7, en mijn ooms dus opa van me zouden kunnen zijn en mijn nichten en neven al getrouwd zijn en 3 kinderen onder de 10 hebben.
Hebt u dat ook, dat u sommige mensen vaak ziet, en andere mensen eigenlijk nooit, maar dat u tijdens zo'n familiedag toch praat met de mensen die je wel wat beter kent? Ik denk dat ik weet hoe dat komt. Namelijk, mensen die jou al kennen hoef je niet het hele verhaal over je studie en over je hele afgelopen levensjaar te vertellen en u hebt aan uw kant weer wat meer dingen over de ander waar u naar kunt vragen. Een update krijgen is per slot van rekening leuker dan een heel verhaal opnieuw te moeten vertellen.

In de auto hadden we ( mijn broer+aanhang, moeder en vader) het er al even over. Jaarlijkse familiedagen, waar je dan die standaart vragen, die saaie antwoorden, en awkward gesprekken hebt zonder dat je het nu ook echt heel leuk vind, maar omdat je elkaar nooit vaker ziet kan je nooit echt verder met elkaar leren kennen, want dan is het al weer zo lang geleden. Daarom bedachten we allemaal hele rare, genante vragen die we dan aan mensen konden stellen zodat wij tenminste niet saaie verhalen hoeven te houden die we zelf al zo vaak verteld hadden. Vragen als : Hoe zit dat nou, met de overgang? Of, wie van uw broers heeft U het meest lief? Maar ook kwam ik op vragen als : Wat is er het moeilijkst aan uw huwelijk? Of, Wat betekend de Heilige Geest voor u? Of: Wat denkt U over de toekomst? Ik heb ze niet allemaal gesteld, het voelt ook wel heel raar om zomaar dit soort vragen te stellen.

Toch, het was een heel andere dag geweest als ik het wel gedaan had, dat kan ik je zo ook vertellen.

Geen opmerkingen: