dinsdag 27 juli 2010

Je bent wat je eet, of je bent een Amerikaan

Nu ik voor de tweede keer in Amerika ben, en niet bij een Iers gezin woon, maar heen en weer rijd tussen verschillende huizen, vallen me ineens veel meer dingen op waarvan ik me eigenlijk niet beseft had dat het echt zo erg was.
IK bedoel het eten. IK denk dat ik in de afgelopen dagen maar 1 keer groente heb gegeten, en dat was deze avond. Ik heb nog geen een keer in de hele tijd dat ik hier al ben aan een tafel gezeten thuis bij mensen met de hele familie met zelfgemaakt eten met groente. Geen een keer. Wow. Ik ben wel al naar Applebees, Chili's, Hardee's, Culvers, Johny Rocket en weet ik veel wat allemaal nog meer geweets. Allemaal door en door slecht eten. Het resultaat is verschrikkelijk. In een week ben ik 5 pounds aangekomen, dat is 2 kilo. Dat is niet goed! Ik eet slecht en ik doe geen reet want die auto is niet weg te branden uit het netvlies van de gemiddelde Amerikaan. Logisch, want als het er toch is, waarom niet gebruik van maken!?
Amerikaanse huishoudens houden nu eenmaal van gemakkelijk en goedkoop. Gezond, goed voedsel is nu eenmaal duurder en dat kost tijd en dat willen veel mensen niet. Gelukkig zijn er nog mensen die dat wel doen, gelukkig dat ik daar dan even kan zijn om mijn maag weer op te vullen met vitamines.

Morgen ben ik van plan om van Brooklyn Park naar Minneapolis te lopen. Gewoon omdat ik geen vervoer heb, er geen fietsen zijn en ik eigenlijk ook wel eens weer wil bewegen en mezelf moe wilt maken. Iedere Amerikaan verklaart me voor gek natuurlijk, maar He, als dit is wat ik wil, dan mag dat toch zeker> Voldoende water en eten en ik kom er wel. Ik vind het een leuk avontuur, fo sho!

Genoeg nu over gezond en eten en ongezond en kilo's en bewegen.
Maar ik realiseer me wel steeds meer waarom Nederland zo'n ideaal land is om in te leven, besef het maar al te goed.

Lydia

3 opmerkingen:

FONTY zei

hallo mijn vriend! warme groet ^ ^!
uw blog ziet er mooi uit 0_0

door de manier,
als u unieke fonts te vinden, kunt u naar onze website.

Met vriendelijke groet;

Martijn Johannes van den Berg zei

Ha Lied, echt bizar... ik wist(van horen zeggen) dat het eten inderdaad niet erg gezond is, maar dat die avond de eerste is waarop je gezond groente op hebt... dat is wel extreem.. Dan is de Subway misschien nog wel gezond?
beantwoord je mijn mailtje nog als je kans ziet?
liefs!

Else Noƫ zei

hihi,

dus al de vooroordelen zijn toch waar:P over eten dan.