woensdag 20 augustus 2008

Ik word (er) gek (van)!

Weet je waar ik nu echt meer dan genoeg van heb?
Van de Olympische Spelen. Echt, van mij mag het afgelopen zijn. Ik vind die sporten best leuk hoor, daar hoor je me niet over. Maar die eeuwige Chinezen! Het is om gek van te worden! Je zou het eerder de : Chinezen winnen alles spelen noemen.. Alleen maar Goud.. Denk je zo dat het nog leuk is voor andere landen?
Waar is de mentaliteit van de Olympische Spelen gebleven? Van oorsprong om de mensen te vermaken, Brood en Spelen weet je wel. En ik weet dat zelfs, ondanks dat ik al 2 jaar geen geschiedenis heb. De OS zijn in 1896 door ene Pierre de Coubertin weer opgericht. En weet je waarom? De Coubertin was voor de bevordering van een harmonieuze lichamelijke en geestelijke opvoeding van de jeugd en de versterking van de vriendschapsbanden tussen de volkeren, overtuigd als hij was dat de sportieve krachtmeting edelmoedigheid en ridderlijkheid bij de atleet zou aankweken, alsmede respect voor de prestatie van de tegenstander.
ZO.
Dáár gaan de Olympische Spelen dus om. En niet om hoeveel medailles je wint... Niet in welk onderdeel je hebt beste bent. Gewoon lekker met elkaar spelletjes spelen om zo vriendelijk en aardig tegen elkaar te worden.
Dus niet zoals Chinezen. Die denken: Mooi, we hebben toch zoveel inwoners, en over 10 jaar worden de Spelen in Ons land gehouden, laten we alle kindjes van 5 en jonger op een Olympische Sport doen zodat we Alles winnen.. 100 gaan voor Zeilen, 100 in hardlopen, weer 200 in de turnhallen. Ja zo kan ik het ook! Denkt niemand tegenwoordig meer aan de eer van het winnen, de bedoeling van de Spelen?? Weet je hoe zielig het is als je uit Oekraine komt, mag je eindelijk meedoen met de Spelen in Tafeltennis, Wint één of andere Chinees van 18 van je omdat die toevallig wel ouders had die dr kind af gegeven hebben aan 'de chinese sportcultuur'. Als ik 3 was en op Tafeltennis zou moeten van mun ouders om laten een gouden plak te halen zou ik dat ook wel kunnen ja.
Nee, dat 'strijden voor je land' is dan verandert in: 'ik wil een gouden medaille halen, als er iemand kans op maakt ben ik dat, want ik train al vanaf mun 5e.' En daar wordt ik dus echt helemaal gek van..
In ieder geval.. Laten de Chinezen ons maar zien hoe gastvrij, aardig en mooi land ze zijn.. Dan knijpen we, net zoals zij dat al hun hele leven doen, ook een oogje toe.
Lydia

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Use http://www.ymdecoder.com to detect Yahoo Messenger Invisible users. Also here you can read their conversations and find their pictures over internet.

Anoniem zei

Ik vind de Spelen wel leuk! :D

Eelco Martens zei

Donders Lied, Daar ben ik het nu eens met je eens (voor de zoveelste keer).

Ik vindt de sporten wel leuk en eigenlijk staat die ook de hele dag aan maar, Ik zei gister nog tegen mijn moeder "Die Chinezen winnen alles en weet je waarom, Omdat de halve wereldbevolking chinees is"

Zag gister ook een stuk op tv over het verschil in arm en rijk in China. In de meeste restaurants kan de kok zijn eigen eten niet eens betalen :S hoe stom is dat. :S

Marjolein zei

Er klopt wat dit betreft echt helemaal niks in dit lang, 1grote schijn die ze hoog houden met deze spelen
Maar noooh, die chinezen zijn wel echt geweldig om naar te kijken wat betreft turnen, zó mooi en zó sierlijk,.. (L)

ThomasvDijk zei

De hockeysters winnen wel van China :D

Maar die mensen winnen wel veel ja...

Lydia zei

Maa het is ook niet eerlijk.
Zij bezitten de halve wereldbevolking.. Dan moet je wel veel winnnen ja..
Stom zeg.
maar goed,
Ik ben dus blij, want ik ben jarig
Hoezoee