maandag 19 mei 2008

omdat het weekend er op zit.

Vaak hoor je dingen en zie je dingen die andere mensen doen. Ze stelen, ze zingen, ze protesteren of ze geven zich op voor een programma. Ze komen in Oprah omdat ze een boek hebben geschreven, afgevallen zijn of beroemd. En als ik dat zie, denk ik wel eens bij mezelf: Waarom ik niet, of waarom geen mensen die ik ken? Ik zou me ook wel voor een programma willen opgeven, of iemand die ik ken. Ik wil ook een lied schrijven, ik wil ook afvallen.
Maar weet je wat nu heel grappig, al die dingen zijn al gebeurd en ben ik mee bezig om te laten gebeuren.
Ik zat hier met Josse toen ik voor kapsel aan het kijken was op Internet. Josse bedacht dat hij ook wel eens iets anders wilde, maar echt iets vinden konden we niet. Spontaan kwamen we op de site van Looking Good. Ik bedacht me dat je daar ook een metamorfose kon krijgen. Met als rede dat ie niets met zun haar kon en verkeerde kleding aan had door zijn vervelende lengte heb ik Josse opgegeven, omdat ie er bij zijn nieuwe examen wel goed uit moet zien! Hij zat er naast, al grijnzend. Ik hoop dat we uitgekozen worden. Dan weet ik gewoon dat het echte programma's zijn.
Ik heb een lied gemaakt. Meerdere eigenlijk. Maar op het YouthAlpha Weekend van onze kerk kwam ik er achter dat 1 liedje toch wel echt leuk is in plaats van zomaar een liedje. Het heeft geen titel, maar Tinko ( www.tinkolo.blogspot.com ) vond het echt leuk. En als Tinko dat zegt, als volwaardig pianist dan is het ook zo. Ik ben van plan hem op YouTube te zetten..
Afvallen. Iets waar je eigenlijk niet over mag beginnen. Het is zo'n enorm gevoelig onderwerp. Want als je er over begint, kan het 2 kanten op. Of eigenlijk 3.
1, Mensen kunnen er eindelijk voor uitkomen dat ze het wel hoog tijd vonden.
2, mensen kunnen me voor gek verklaren
3, mensen kunnen me steunen.
Maar wat je ook doet, alleen optie 3 helpt echt. Ik weet ook neit waarom ik het vertel. Of ja, eigenlijk wel. Ik denk namelijk dat als ik het vertel, dat ik dan meer bewust wordt. En de drang om het dan vol te houden ( tot na de zomervakantie) is dan ook groter en sterker. Dus door het hier te vertellen heb ik meer kans op slagen.

Ow, vul de poll even in!
Zo, mijn typlust heb ik ook weer even bevredigd.
Nu mijn eetlust nog.
De Groente!
lydia

6 opmerkingen:

YA-Ede zei

Hey Lydia,
Ik wilde nog even iets zeggen. Heb geprobeerd je mailadres te vinden, maar dat lukte niet;
iig; heel hartelijk dank voor je hulp afgelopen weekend! Vooral het schoonmaken was keurig. Alles netjes, alle ramen dicht. Fantastisch gedaan. Bedankt!.
Marieke

Dineke zei

waarom loopt een belg 's maandags naast zijn fiets?

Maaike zei

Hee!
Als je dan zo ndig moet afvallen, kom an bij mij Maike en Dineke op fitness! Dat is uber leuk, uber gezellig, uber goedkoop, en uber effectief! kan je lache!
Liefs, mirjam

Dineke zei

Lachen, daar val je nog het meeste vanaf..

2 jaar fitness ervaring.

trouwens.. als je niet op fitness mag.. je mag altijd een keertje langskomen (3x) na YA dan ga ik met je mee..
deal ? or no deal?

Lydia zei

ja Deal natuurlijk.
Maar Mirjam, jij zocht toch ook nog een hardloopmaatje?
Hinthint
Lydia

Maaike zei

Nou, kom maar op dan!
Op zondag en dinsdag?
liefs, Mirjam