woensdag 20 februari 2008

Smokers

Ik was zo aan het zoeken op YouTube naar niets.
Het beviel me wel.
Toen viel mij het volgende filmpje op.

Ik moest er wel heel hard om lachen,
Roken is Dodelijk, vooral voor vogels.
Toch wel opvallend, dat die kleine jochies dat toch al zo goed weten.

Soms dan vraag ik me af of het echt de normaalste zaak van de wereld is dat iedereen maar rookt. En dat ik maar de enige ben die zich er tegen probeert te verzetten, of zich niet probeert te laten verleiden. Want ja, ( bijna) al je vrienden doen het, en ze blijken het er erg leuk mee te hebben, dus waarom zou jij het dan niet doen?

Ph, soms schrik ik gewoon weetje. Dan kom ik in de Jug, zit daar om een tafel een enorme bende jonge mensen om een rookgordijn hun gassen uit te blazen. Alsof ze dan in de Jug komen om te roken, of dat ze roken omdat ze in de Jug zijn, ik weet het niet. Maar ik schrok. Dat het zover gaat. Dat het zo normaal is, dat het eigenlijk niet meer cool is als je het doet, maar meer normaal. Ik zeg niet dat iedereen die rookt meteen fout is.. Maar ik schrik, en wordt er een beetje verdrietig van. En het maakt me zelfs bang. Bang dat ik het niet vol ga houden om nooit te roken.

Gelukkig stinken mijn kleren na een avondje Jug zo erg, dat ik toch wel weer van mezelf snap waarom ik niet rook.

Lydia

5 opmerkingen:

ThomasvDijk zei

Nou je bent niet de enige hoor, ik ben er ook erg tegen roken.
Ik vind het heel vervelend als mensen om je heen zitten te roken, want zij verpesten jou lucht terwijl het eigenlijk niet hoeft. Zonder rook heeft iedereen een pretige lucht en met rook verklooi je het dus gewoon voor een groot aantal mensen...

Gelukig dan ook dat roken verboden gaat woorden in horeca :D.

Oja reden dat ik vooral niet rook, ik ben der te nuchter voor. Want waarom zou je je scheel betalen voor kanker.. en andere lichamelijke afbraak....

Ik vind et maar dom hoor.

Mijn mening is wel duidelijk denk ik :p.

Thomas

Marjolein zei

maar,
de jug is de jug niet, als het er niet een beetje naar rook ruikt.
toch?

Maar zelf ga ik lekker niet roken :) Hoe vaak bepaalde personen (k noem geen namen) het me ook aanbieden, ha.

ThomasvDijk zei

ps HAAL ME UIT DIE LINK LIJST IK HEB GEEN BLOG!@@!@!!@#$#52!56

j zei

toch een beetje wansmaak dat filmpje lydia, wordt daar niet echt vrolijk van (behalve wat ze zeggen).

maarja, van roken word ik dat ook niet ('dan heb je da..') dus wat dat betreft past t wel bij mekaar! :)

tot vandaag/morgenavond hiehie
xj

Tinkolo zei

Go Lydia, red de smokers van de dood :P