woensdag 12 september 2007

Engels

Moet eigenlijk nog heel veel doen, maar moet toch even iets kwijt over mijn broertje, simon.
Hij zat aardig in de stress, want wat bleek: Hij had vandaag voor morgen een So opgekregen. Zijn eerste SO! Josse en ik als grote broer en zus meteen: nee joh, dat mag helemaal niet, vraag maar ff aan gideon ( klasgenootje).. Dus Simon vragen.. het was echt zo.
Simon is niet het meest makkelijke leerkind, dan had ie wel Gymnasium gedaan ( doet ie Gelukkig niet). Maar hij moest dus best aardig wat leren en ook nog wat maken.
En toen kwam mijn moeder/ juffen instinct naar boven. "ik help je wel "zei ik. Hij glimlachte en nadat ik naar Koor was geweest en naar de winkle voor koeken voor One ( en pa en ma waren weg) konden we eindelijk aan het werk.
Eerst maar maken zei ik. Samen gingen we aan het werk. Hij als mijn broertje en ik als zijn persoonlijke juf. En ik genoot ervan. Nu kon ik doen zoals ik altijd wilde dat leraren bij mij deden. Vrolijk en geruststellend. Het ging best snel, maar uiteindelijk zijn we toch een uur bezig geweest. Heb hem over engels alls uitgelegd over he/she/ it en love/loveS enzovoorst. En nu weet hij het!"
Opgelucht klapte we onze boeken dicht : "zo, wil je nog wat drinken SImon?" Hij zucht. "ja..appelsap." Hij treuzelde niet en dronk meteen zijn drinken op. WE pakte de spullen en liepen samen naar boven. Hij strompelde met gezucht naar boven. "nu ben je zeker wel moe?" 'Ja' zucht hij verder. "ah, ik ga echt nu al mijn tas in pakken, anders meot ik dat morgen doen. .. Oh, ik heb ook gym, maar ik mag mijn schoenen niet! aah!' 'rustig, je mag de mijne' weer een zucht. je hebt het zwaar als brug.
En daar het volgende moeilijke. "ijk heb echt geen zin om mijn voetbaltas uit te pakken ,maar mam wordt echt pissig als ze ziet dat ikhet niet gedaan heb'. Lief lach ik : ik doe het wel. ik krijg een glimlach tergu., Tevreden loop ik naar de badkamer en stop de vieze kleren in de bak,
als hij eenmaal in zijn bed licht geef ik hem een kus "ga je nog even voor jezelf bidden?' Hij knikt, slaapt al bijna.
Tevreden sluit ik de deur achter me, wat een heerlijk kind!
Nu mijn eigen werk nog..

Lydia

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Broertjes zijn soms best lief :)
Koen accepteert mijn hulp alleen nooit want hij weet het zelf altijd beter.. (A) (Vooral nu ik ben blijven zitten.. hmmm)

Supermaver zei

Zeg, wat moet er van deze jongen terechtkomen als zijn klasgenoten jouw blog lezen?
Maar ik moet toegeven: mijn zussen deden dit niet. Die lieten me liever struikelen als ik met mijn enorme tas ronddwaalde door school omdat ik de rest van de klas kwijt was...

Sjoerd zei

Heey liefste,
ik vind het echt gaaf hoe jij met je broertje om gaat. Hij boft maar met zo 'n coole zus.
en ik bof ook maar met jou :)
dikke knuffel!

Anoniem zei

inderdaad sjoerd, je boft met dr;)
iedereen boft met lydia

superleuk verhaaltje
ik ben ook simon-fan!:)
haha

wat een broeder/zusterliefde. houden zo! =)
veel plezier bij hillsong heh, k sms je nog wel. laaterr!
xj