zondag 17 juni 2007

Familie

Zo he,
het drukke weekend zit er weer op!
ik vraag me af hoe ik dat elke keer toch weer overleef.
Zaterdag had ik een soort van familiedag.
Mijn Oma is 70 geworden ( Hoera) en daar was dus een feest van. Heel de familie was er ( zelfs oom Jaap uit Zweden!) het was hartstikke leuk om weer al mijn neefjes en nichtjes te zien ( dat zijn er best veel ,want mijn oma heeft 26 kleinkinderen, binnekort 27:))
Op een gegeven moment tijdens het eten zat Myrthe bij mij op schoot. Een slim, pienter meisje van 6 jaar oud, niet bang ook maar iets niet te zeggen of te doen ( soort van klein Lydiaatje, alleen dan nog erxtremen) We zaten lekker te kletsen toen ze ineens met het volgende gesprek begon ( ik doe het maar even op de malie-pmanier, die is wel heel handig)

*zij: he, heb je een knoop als oorbel in je oor?
( ze kijkt me met een ongeloofwaardig hoofdje aan, haar ogen groot van ehm ja, gekheid)
Ik: jah, leuk hea?
Zij: ( met het ondeugenste hoofd ooit gezien, en met de meest beledigende stem ookit): nee, das Gek!
Ik: ow nou, tja ( ik lach er nog een beetje om, ze is per slot van rekening nog maar 6 he)
Dan ziet ze mijn stropdas om mijn nek, pakt hem vast en zegt:
Zij: hu, wat is dat? ( weer die sarcasme in haar stem, het maakt me aan het laggen)
ik: Dat is een stropdas.
Zij: ow, maar dat is toch helemaal niets voor meiden?
Ik ( ik denk even na, wat ik moe tzeggen, tja, ) ehm, nee, maar ik heb het wel ( probeer ik nog)
Zij : ( ze kijkt me vreemd aan, in haar ogen zie ik een ontdeugende sprankeling) Das Gek!
ik lag hard, maar de waarheid komt harder aan..
ik ben even in 1 minuut weer lekker om mijn vingers getikt door een klein, lief meisje: ik ben gek. Maar wat moet ik anders??

Al met al een te gekke dag gehad. Lekker gevoetbalt met neefjes, geknuffeld met nichtjes en gelachen met Ooms en tantes. Fijn zo'n grote familie!

Maandag weer lekker naar school, voorbereiden voor de toetsweek.
Ik wil er liever niet over beginnen.. school.
Toch realiseer ik me dat het misschien wel de engste week van mijn leven wordt (behalve dan de week voor mijn trouwerij of die van mij broer).. het is dood of leven, erop of eronder, warm of koud, regen of zon, Maarten of Roel ( ehm??)

Lydia

9 opmerkingen:

Supermaver zei

Tja, ik zeg: leven, erop, warm, zon en Maarten. Natuurlijk! Nog even knallen met die toetsen en dan is het vakantie! Succes!

Lydia zei

haha
ja
over die Maarten is nog te twisten..
maar de rest spreekt me wel aan:)

lydia

MARIS KAAS? zei

Jaa lydia!
Zet hem op,
Je kunt het.
Gewoon even doorzetten.
Dan probeer ik het zelfde.
En dan straks lekker trots op jezelf zijn!

En naar Flevo jaaaa (H)

Anoniem zei

Ik kies toch voor Roel denk ik

...

Ruben zei

Ik ga voor Raarten, een soort van mix van beide.

Fred

Supermaver zei

Nou ja! Marjolein toch!

Anoniem zei

Sorry Maarten
ik denk dat ik spijt heb van mijn uitspraak

hoe kan ik nou voor Roel kiezen, terwijl jij elke week aardig voor mij bent geweest enzo?

sorry?

Anoniem zei

haha
goed zo marjolein
wrijf het er maar in:)

Anoniem zei

je kent me niet. ^^ maar toch he. leuke blog heb je! nice avontuurtjes. xx een zuster in de Heere. =P