maandag 28 mei 2007

Opgewekt

" Heer wees welkom met Uw geest
En doorwaai nu heel het huis
kom en maak het tot een tempel waar U woont.
Laat Uw leven in ons zijn,
maak ons Heilig, Puur en Rein.
Laat het Levend water stromen door ons heen."

:: Zondag 27 mei 2007, 22:44 ::
Hier zit ik dan weer. Schrijvend in mijn dagboed op bed. Donderdag avond had ik al een lijstje gemaakt wat ik mee moest nemen. Kleren, Kampeerspullen en Rotzooi. Ik had het toen al opgeschreven om niets te vergeten.
Vrijdag was ik veel te vroeg wakker, want ik dacht dat ik meer tijd nodig zou hebben om mijn spullen te pakken. Mis. Om half 8 zat ik doelloos voor me uit te staren naar mijn spullen. Ik keek of ik alles bij me had en ik vroeg me stilletjes af of ik al mijn spullen zo netjes zou kunnen houden. Weer mis. Bij alleen nog maar een extra trui pakken op diezelfde avond was mijn tas al een rotzooitje. Maar dat maakte niets uit, want onder de Partytent was het nog een grotere rotzooi!
Die avond had ik mijn eerste grote opwekkingsdienst in Heavens Door. Nou, de naam liet zich niet kennen. Ik voelde me aan het randje van de hemel staan! Het was echt bijzonder! Zoveel christenen, zoveel stemmen, zoveel handen en hoofden! Ik denk dat god op dat soort momenten in zijn Grote, luie stoel zit, naar ons kijkt en denkt : " Wat een goede kinderen, wat zijn ze perfect!"

Op dit moment, 22:55, denk ik dat God hetzelfde denkt. Ze zijn daar, in die machtig grote tent, nog steeds bezig om Gods naam Groot te maken en ook in de andere tent in alles in volle gang. Geweldig! Maar God is ook hier bij mij. En hij kijkt ook naar mij. En ookal zing ik het niet uit, steek ik mijn handen niet zo ver mogelijk in de lucht, van binnen dans en zing ik. En dat komt door dit weekend.
Ik heb veel geleerd!
Ik heb geleerd dat vertrouwen op God zoveel beter is dan alles in je eentje te proberen. Ik heb geleerd dat de beste remedie tegen rug en knieklachten niet rusten is, maar BIDDEN. Ik heb er met andere voor gebeden, en sinds dien heb ik geen last meer ( dank je Ruben!) Ik heb geleerd hoe je van andere mensen kan houden zonder ze te kennen. Ik heb geleerd dat liefde geven beter is dan alleen maar liefde nemen. Door goed te doen en goed de zijn voor andere, merk je vanzelf wel dat zij dat ook waarderen. Ik heb geleerd dat een haas niet zo groot is als een hond, en ook niet zo groot is als een Kameel ( hoewel Otto het wel op een kameel vond lijken). Ik heb geleerd dat je mensen makkelijk van krukjes af kan gooien.
Ik heb geleerd hoe je in een freezestand moet komen te staan (dank aan David van tegenover ons) Ik heb opwekkings nummer 652 geleerd. Ik heb God beter leren kennen. Ik heb geleerd dat God evenveel van mij houdt al van jou. Ik heb geleerd dat het veel leuker is om jezelf te zijn. Ik heb geleerd hoe je Hannelore Wél op de foto kan zetten. Ik heb geleerd hoe je het beste moet knuffelen.
Ik heb Zoveel geleerd! Meer dan ik op school leer ( naja, in ieder geval belangrijkere dingen)

Ik wil dit weekend de volgende mensen bedanken: ( ik heb jullie een extra naam gegeven, als je hem niet snapt, bel maar even)

Marjolein de Vrolijke
Esther de Prachtige
Sifra de Slimste
Doraleine de Overtuigste
Lianne de Knuffelachtigste
Job de Grootste
Marinus de Opofferendste
Steven de Coolste
Otto de Ingewikkelde
Hannelore de Zaligste
Ruben de Vet Dimme
Mariska de Knuffelende
Ide de Rare
Maaike de Kleine
Joost de Blijdste
Hans de Ajax
Bart de Bal
Alex de Krullende
David de Breakdancerste
Rosanne de Mooist Kunnende Zingen
Dirk Jan de Jongste
Timo de Sterke
God de beste/ liefste/ grootste/ enige waarheid/ verlosser/ bevrijder!
-------------------------------------------------------------------------------------
het is nu Maandag, 22:21
Gister kon ik niet meer op de Computer, maar ik heb alles opgeschreven.
Ik denk nog steeds meer aan Opwekking, met alles wat ik doe. Alles wat daar was, was goed!
Ik heb veel foto's gemaakt, maar ik mag van mijn Uberhippe Papa de foto's er Nu niet allemaal op zetten, dus nog even geduld. Als ik de foto's heb ( en dat ene filmpje van marjolein) dan zal ik even een Link neer zettten.
foto's op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=C3PXYMKU

filmpje op
http://youtube.com/watch?v=8gw9K8jUpVI
joechij!


Ben je ook naar Opwekking geweest? Laat dan even 3 keer zo hard een bericht achter. Jullie zijn namelijk mijn medebelevers, en ik zou't leuk vinden als jullie/ je ook wat uit je ervaringen verteld.

Voor de rest, ik kan alleen nog maar zeggen:
God houdt van jullie,
Prijs Adonai!

Lydia Maria de Leur

16 opmerkingen:

Anoniem zei

prijs adonai
wanneer de zon opkomt
totdat zij ondergaat
!!

Het was geweldig
God is geweldig
Jullie zijn geweldig
Eigenlijk is alles en iedereen geweldig door God :)

kus

Anoniem zei

We will worship You for who you are, now and forever! :)

Wat je zegt May, God is echt tof..opwekking was zwaar relaxed.
God is echt onwijs gaaf.
zo gaaf dat er echt 30.000 mensen waren, voor Hem!

Beter wel volgend jaar ook gaan!

kusje

Lianne zei

Wauwie! De knuffelachtigste :D
Ik voel me vereerd! Ik mis echt alle knuffels en blijheid en gezelligheid en lol en volleybal en buikliggen en toffe gesprekken en diensten en en en.. Ok, ik mis opwekking gewoon..
Hmm ik val gewoon bijna in slaap hier.. Niet goed voor een mens, weinig slaap.
Beter wel dat volgend jaar ondo verplaatst wordt naar een ander weekend.. Ik wil niet kiezen, maar heb stiekem al een keuze gemaakt.. Maar toch knaagt het aan me..
Hoe dan ook, het was gaaf en (de meeste) mensen zijn tof!
Liefs!

Anoniem zei

GOD IS GAAF
echt wel!

volgend jaar zeker wel over doen! en we gaan opwekking nog even 100000 keer bespreken onder het genot van koffie&chocola ;)

maar Sifra de Slimste..? ik eh snap het niet ;P *belbel

Lydia de Lachende :) (en nog veel meer.)

kus,
Sifra

Lydia zei

haha
sifra de Slimste heeft te maken met al het geregel.. met slapen en zo en eten en alles!
daar was jij gewoon de allesbeste in!
voor de rest was je natuurlij kook cool en leuk, maar die namen waren er al:P

kuslydia

Anoniem zei

Dag zuster in De Heer,

Het was echt zwaar kicken. Zo zie je toch maar weer dat wij de enige Levende God hebben. Overal regen en pinkpop dreef bijna weg en wij hadden het prima! God heeft echt hele vette dingen gedaan dit weekend. Verder heb je een leuk stukje geschreven:)

Alle glorie aan de levende Heer:)

Anoniem zei

Oja, wat wordt er bedoeld met ingewikkeld?

j zei

hahaha
lied, vet gaaf
toen ik bij jou was, nog 0 reacties.
dit is al de 8e.

diddl.
maar otto, ik denk dat het komt door eh.. eh.. jouwn ingewikkeldheid :)

ja.
laat maar ook.

Lydia zei

ja otto..
je hebt gelijk!
t loopt wel storm jah met die reacties..

otto de ingewikkelde dat komt doordat je dan weer wel gewoon kan praten, en dan moet je ineens weer "grappige " opmerkingen maken..
tja toch wel ingewikkeld als je het mij vraagt!

lydia

Anoniem zei

Waarom ben ik dan de prachtigste lied..als ik vragen mag?:)
niet dat ik er problemen heb hoa;) Maar ik zou het toch graag willen weten
x

Lydia zei

poeh
de prachtigste dat slaat op jou!
zo
jij bent gewoon prachtig! prachtig gemaakt, prachtig bedacht door die geweldige god!
ik zou iedereen wel prachtige kunnen noemen, maar jij bent voor mij we lde prachtigste!

duidelijk(A)

lydia

Anoniem zei

he lydia
egt vette update
maarre jij zei dat foto's op je weblog stonden maar zie ze niet staan:S
kan je even link geven

xx
steven

Anoniem zei

wow
et is voor mij wel helemaal duidelijk nu dat jullie eg een heel gaaf weekend hebben gehad(Y)
mooi zo
leuk bedacht die namen lydia
en die foto's zijn eg gaaf
dr waren zoveel mensen op dat veld joh:|
helaas moet iedereen weer naar school nu en tot et einde van et jaar zijn er geen kortere weken meer helaas
mja et einde van het jaar komt al heel dichtbij(Y)
met mijn toetsweek erbij heb ik nog maar 4 en een halve week school
bijna vakantie:D
veel succes iedereen op school
en wel over gaan met zn alle hea

groetjes bart

Anoniem zei

he bart anders ga je volgend jaar ook mee:)

weet niet of je beetj christelijk bent maar da maak niet zo heel veel uit.

groeten steven

Anoniem zei

ja is misschien wel een goeie
ik ben niet heel erg christelijk
ik ga niet heel vaak naar de kerk enzo

groetjes bart

Anoniem zei

maar of je christelijk ben hangt niet af van hoe vaak je naar kerk gaat he;)