dinsdag 13 maart 2007

rijkdom

dit vond ik op de site van de xist in christ.


Een zwerver staat buiten in de kou. De koude wind blaast tegen hem aan. Hij rilt. Hij hoort luide muziek vanuit een luxe conferentiecentrum. De reuk van lekkere hapjes komt hem tegemoet. Hij moet toegeven dat dit toch wel heel uitnodigend overkomt. Hij zou toch best wel graag naar binnen willen.
Bij de ingang staat echter een portier met de opdracht iedereen tegen te houden die er niet in mag. Men moet betalen om naar binnen te mogen.
Een welgestelde heer komt eraan lopen. Hij heeft een mooi pak aan en witte handschoenen, die hij al lopende uittrekt. Hij wil naar binnen, maar stopt even bij de zwerver.
“Welwel” zegt hij met een glimlachje. “Niet iedereen is even gelukkig in het leven.”
“Wat weet u van mijn geluk, meneer?” vraagt de zwerver.
“Een goed punt, een goed punt. Maar toch, echt fijn kan dat toch niet voor je zijn, in de kou staan en niet naar binnen mogen.”
De zwerver kijkt hem hard aan.
“Ach...” zegt hij.
De rijke man lacht schamper.
“Ik wed dat je het je niet eens kunt veroorloven een dubbeltje te weigeren die ik naar je toe gooi.”
Hij zoekt even in zijn zak en gooit de man een dubbeltje toe.
De zwerver kijkt nog harder.
“Welnu, laat me er in, beste kerel” zegt de man nu tegen de portier.
“Okee, dat is dan alles wat u bezit.”
De man kijkt vreemd uit zijn ogen.
“Hoe bedoelt u?”
“Dat is onze toegangsprijs, hier.”
De man kijkt geschokt.
“Ik ga u toch zeker niet al mijn miljoenen geven!”
“Gaat u dan aan de kant voor die man achter u, die wil er wel in, geloof ik.”
De rijke man keek verbaasd om. De zwerver stond achter hem. Hij had het dubbeltje opgeraapt en gaf deze aan de portier. “Hier, dit dubbeltje heb ik net gekregen” zei hij. “Mag ik erin?”
“Kom erin, meneer” zei de portier.
De rijke man blies geërgerd de aftocht.


prachtig
ik moest hem 2 keer lezen, want ik snapte hem niet, maar ik vind dit zo'n mooi stukje.
hier wordt gewoon even uitgelegd hoe je het dicht bij God kan komen ( dat zie ik er dan in)
geef alles wat je hebt.
die zwerver had niets, of alleen een dubbeltje en hij twijfelde er niet aan om naar binnen te gaan, want hij had alles wat hij had ervoor over. die rijke man had veel, en wilde graag naar binnen. maar blijkbaar had hij al dat geld er niet voor over om naar binnen te gaan.
conclusie: het is veel makkelijker om ergens naar binnen te gaan ( oflees totGod te komen) als je niets of weinig hebt. rijkdommen hier op aarde zijn niet belangrijk voor een toekomst met God.

dat was het .
2 post op 1 dag, maar dat kan best
lydia

10 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vind em eg heel goed
mooi verhaal
daar ga ik vanmiddag als ik in de tuin lig wel ff over na denken
dan kan ik tog niks anders doen waarschijnlijk

de vrijeslag moet weer open gaan
ik heb eg zin om van de duikplank te springen en op het veld te klooien
eg heerlijk
bernardo's is al wel open dus het gaat de goede kant op(Y)

maar de les is voorbij
dus ff lekker pauze nu
eindelijk

groetjes bart

Anoniem zei

heey

ik had ff niks te doen dus ik ging ff filmpjes kijken
deze zijn eg zo gaaf
vooral de eerste
et zijn reclames van tv

http://www.youtube.com/watch?v=hUIBrv4QeB8

http://www.youtube.com/watch?v=UrSEbhOiQto&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=FcptO4iWDJ8&mode=related&search=

veel plezier met kijken

groetjes bart

Anoniem zei

die's wel goed idd:)
moet je wel goed over nadenken :O :P

wiehoej (huuuh, wat is dat voorn woord?:P) ik heb weer n oppas adresje :)
heb wel geld nodig als ik alles wil kopen wat ik opt moment écht wil hebben...
(= digitale camera, zune (=Ipod iets alleen dan van microsoft, 30 gig-->200 euro), en n zonnebril :P)

meot ik wel 24/7 gaan oppassen wil ik dat voor de zomer kunnenkopen
dus daar rekenen we maar niet op :P

waarom ben ik niet superrijk? (A)
xx

j zei

vet mooi.
ja

Anoniem zei

dat is idd nog ff sparen hea marjolein:P
als je veel gaat werken krijg je van zelf veel geld
maar geld maakt niet gelukkig hoor daar ben ik inmiddels zeker wel achter gekomen
maar ik ga nu niet veel geld uitgeven want ik ga sparen voor mn motorrijbewijs
en voor een motor
ik moet eg ff mn brommer maken
ik wil weer op mn eigen brommer rijden
mja et lukt niet egt:S

groetjes bart

Anoniem zei

nee, ik weet dat geld niet gelukkig maakt
maar op het moment zou het wel ff uitkomen denk ik :)
heel ff
daarna hoef ik niet meer rijk te zijn :)

xx

Anoniem zei

Lucas 18:25, Marcus 10:25 en Matheus 19:24 :
het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.

maar jou verhaaltje is mooier ;)

MARIS KAAS? zei

Met het oog van de naald werd een kleine toegangspoort, in de muur rondom Jeruzalem bedoeld.

Dus dan zou je zeggen, het is moeilijk, maar wel mogelijk.

Maar goed. Je verhaal is mooi.
Het verhaal komt me ergents bekend van voor. Ik weer niet meer waarvan. Tis wel super gaaf. :)

Lydia zei

ik heb het van de xist in christ site..
misschien heeft iemand anders het ook gebruikt

bedankt voor al jullie seriueze reacties. daar dank ik jullie voor:P

lydia

Wouter zei

Ik heb het geschreven naar aanleiding van die bijbeltekst, ja. Die zegt in principe hetzelfde.