woensdag 9 april 2014

"Suskewiet"

"Hoe gaat het met je scriptie?" Ja, dat zou ik ook even moeten navragen. Ik heb het namelijk even op een laag pitje gezet. Er zijn andere pitten die zo hard gaan, dat het wel even nodig was. Ik heb deze week afronding van wat vakken, loop weer wat dagen stage én heb een groot, creatief kunstproject van mijn studentenvereniging waar ik soort van eindverantwoordelijke voor ben. Dat zijn veel pitten die binnenkort uit gaan, maar die ik niet zachter kon zetten.

Weet je wat ik ook niet zachter kan zetten? Al die vogels die om half 7 mij vergezellen als ik op sta. Ik kan er niet alleen maar blij mee zijn, want ook als ik een uurtje (of 2) langer mag slapen laten zij zich keihard om half 7 horen. En dan komt het wel eens voor dat ik mijn raam dicht moet doen en dan pas verder kan slapen.

Deze ochtend mocht ik er even vroeg uit als de vogels mij wakker floten, en daarom kon ik nog 2 minuutjes even luisteren, want er was een nieuwe tune bijgekomen: de Vink. Ik dacht er die dag daarvoor nog aan. De vink prikkelt mijn herinnering aan mijn stagetijd in België, want daar hoorde ik ze elke dag, en lang ook. Die vinken daar staat bekend om hun echte 'suskewiet' wat ze uitroepen. En nu zijn ze mooi op tijd in Utrecht terecht gekomen, want in April begint hun broedtijd.

En nu was dit mooie beestje mij aan het vergezellen tussen de koolmezen, merels, roodborsten en winterkoninkjes door. Het is echt een kabaal, en het scheelt dat ik zo van vogels hou dat ik niet knettergek zou worden. Oh, ze zijn het teken van vrijheid, van natuur. Ze zorgen ervoor dat ik net zoals hen alles uit mijn dag wil halen. En dat in de afhankelijkheid van de Maker.

Wat doet het zingen van de vogels met jou?

Geen opmerkingen: