woensdag 6 juni 2012

Klein-groot

Je herkent het misschien wel : Het gevoel dat je in zo'n grote wereld maar zo'n klein wezentje bent.
Ik zag net een koolmees op een tak zitten. Een klein vogeltje, op een dun takje van een boom die hier staat op een erf langs een weg bij een dorp in en gemeente in een land in een werelddeel in de wereld. Die koolmees voelt zich vast niet zo klein als dat ik me soms voel. Makkelijk zeg.

Daarnet was ik bij een gesprek over dingen met landbouw en regionaal voedsel en jonge mensen met dromen en toen bedacht ik me: Wat ben ik toch een klein mensje in deze grote wereld.  En die gedachte ging nog een stukje verder. Want ik heb namelijk een taak. Ik ga iets creëren waar ik hoop andere mensen mee te kunnen bewegen. Laten realiseren, en uitdagen tot actie. Ik ben een klein mensje in deze grote wereld. En ergens heb ik toch het lef en de energie om een verschil te willen maken.

Een klein wezentje in een fantastisch grote wereld. Dat ben ik. Maar ik ga het er daar niet bij laten. Ik ga een verschil maken. Ook al is het maar voor één iemand. Al is het maar voor mezelf.

Geen opmerkingen: