maandag 30 januari 2012

schaapjes tellen

Een extra deken misschien. De deur goed dicht doen. Het kussen opkloppen. Op je buik, rug, zij. ogen net zo lang open, stil liggen. Proberen dat ene te herinneren wat je vergeten was maar waar je toch ongerust over was. Dingen bedenken die je ook nu zou kunnen doen. Ondertussen jezelf heel hard vertellen dat je wilt slapen. Dat je MOET slapen.

Normaal slaap ik vet snel, heel gemakkelijk, heel de tijd en heel hard. Nu niet. Nu ben ik wakker, terwijl k weet dat over minder dan 7 uur de wekker weer gaat. En ik vind slapen zo leuk! Waarom doet ie het dan niet?

Ik ben een aansteller, er zijn vet veel mensen die hele nachten wakker liggen, er uren over doen om in slaap te vallen en dan vervolgens weer heel snel wakker worden. Dit is voor mij een keertje een uitzondering. Meteen maak ik er dan maar gebruik van een blog te schrijven.

Morgen is het een best leuke, maar ook spannende dag. Ik ga langs mijn stageplek om alles in orde te brengen. Formuliertjes invullen en concrete dingen opschrijven. Ik ga er binnenkort van alles over vertellen, want ik heb heel veel zin om te beginnen. Niet in Almere in school, maar in Amersfoort tussen de dieren en planten. Daar leer ik het meest hoor, althans, dat hoop ik dan.

Nu kan ik vast wel slapen.

Geen opmerkingen: