vrijdag 30 december 2011

Inspiratie, oud jaar en het nieuwe leven.

Vanaf 1 Januari ga ik dit stukje internet weer leven inblazen. Het is niet een goed voornemen, ik ga het gewoon doen.

Ik zat op de fiets en probeerde tot me door te laten dringen dat het einde van het jaar er al weer is, en dat ik daar iets over moet vinden, of in ieder geval een gedachte bij moet hebben. De laatste tijd heb ik wel meer last van, dat dingen niet echt tot me doordringen. Dat was ook nu weer het geval en daarom dwong ik mezelf er bij stil te staan en een emotie te verzinnen die er bij past. Maar het wilde niet vlotten. Er dringt nog vrij weinig bij mij door.

Herkent u dat? Het gevoel dat de tijd gewoon langs je heen glipt zonder dat je het bewust beleefd hebt?

Ik ging nadenken, want een nieuw jaar is wel een goed begin. En ik bedacht me dat mijn blog al een hele tijd op non- actief stond, ook in mijn hoofd. Waarom was dat? Omdat ik niet heel veel inspiratie heb behalve mijn eigen leven? Is dat niet goed genoeg?
En toen kwam er iets binnen in mijn hoofd : Mijn leven kan gewoon een inspiratie zijn voor andere. Mijn verhalen over mijn leven en gedachten kan een inspiratiebron voor andere zijn. Op manieren die ik zelf waarschijnlijk helemaal niet snap of zie, maar wie weet.
En die gedachte was voor mij genoeg om gewoon weer te beginnen met typen. Er zijn ook best veel dingen waar ik over schrijven kan! En schrijven is altijd een goed iets om te doen, ik leer er zelf ook door!

Ik snap waarom ik even gestopt was, maar ik snap nu ook waarom ik er weer met volle moed tegenaan ga. Ik vind het leuk. Mensen mogen dit lezen. Kom maar op met de inspiratie wereld, Ik ga over het leven schrijven!


1 opmerking:

Anoniem zei

Yes, she's back!
E xxx