woensdag 27 april 2011

typ je stressweg-blog

De sperzieboontjes smaakten goed. Ik had nog nooit sperziebonen bereid, maar ik dacht dat het net zo simpel moest zijn als broccoli: in een laagje water laten koken totdat het lekker is. Nou dat ging best hel goed. Samen met aardappelpuree-poeier ( dank de vrouw die dat uitgevonden heeft ( ik weet zeker dat een vrouw dat uitgevonden heeft, want die hebben namelijk niet de tijd en kracht om echt aardappels te lopen stampen met melk erbij en boter enzo)) en wat zout smaakte me het heel prima!

Maar toch he..
Ik raak elke keer zo in de stress, ik stress eigenlijk heel de tijd als ik na denk over dit alleen leven als student.. Ik vind het helemaal niet makkelijk, echt niet! Zo had ik vanmorgen helemaal geen eten meer in huis, alleen 1 bolletje, en 2 knackerdingen , die ik maar in mn tas stopte om als lunch op te eten. De melk ( al de drie pakken die in de koelkast stonden) waren minstens 3 dagen over datum, de uien en courgette lagen nu al zeker 2 weken te vergaan en de schimmel stond er al op. Ook op de kruigenkaas was een randje schimmel te vinden ( rood schimmel, zeer interessant, als ik de tijd had, was ik het uit gaan zoeken) en de kaas is zo goed als op. Ja, het klinkt echt vies he! Maar ik vind het niet persee heel vies, ik vind het vooral heel stom! Want als ik eten in huis heb gebruik ik het niet, en als ik het wil gebruiken is het niet meer te eten en heb ik mn geld weg gegooid dus, lekker stom!

Ik heb nu dus weer de hoogst nodige dingen gekocht: aardappelpuree, 2 ons groente ( niet meer, want dan leg ik het in mn koelkast en eet ik het dus niet meer op) 1 brood ( tegenwoordig doe ik dat in de vriezer en haal ik het er in de avond uit wat ik voor de volgende dag nodig heb) gerapste kaas ( altijd nodig!)en melk( en nu wil ik het op hebben VOORDAT het over datum is).
Hier moet ik toch even mee door komen.

Dan de rest van de stress. ( van je af schrijven helpt, dus daar komt ie)
Donderdagmiddag sleutel ophalen nieuwe huisje.
Vrijdag ochtend komt mijn huurder thuis, dan moet ik dus mn spullen ergens opgeslagen hebben, want ik ga pas zaterdagmiddag verhuizen.
Dan heb ik zondag en maandag om heel hard voor school te werken en dan ga ik Dinsdag naar Ierland voor 5 dagen.
Ja, hier is spontane stressvorming.
Nu ga ik mijn kamer opruimen, wat vast zooi inpakken, want ik geloof dat ik donderdagavond vette, ontspannen dingen ga doen!

fjieuww....

Geen opmerkingen: