dinsdag 8 februari 2011

volgende periode

Het vorige semester heb ik afgesloten met 23 studiepunten, waar ik toch behoorlijk blij mee ben. Het was een tijd vol stress en werken en ergeren, maar nu begint er weer een nieuwe periode en kan ik weer vol aan de bak. Afgelopen week vrij gehad, en ook deze week zeer beperkt school.
Dit nieuwe semester heeft alles te maken met grond en bodemanalyse. We duiken dus meer in de scheikunde en aardrijkskunde en daar heb ik best veel zin in! Er staan weer veel praktische lessen op het programma en ook excursies.
Zondag ben ik met Liedeke naar de Hei gegaan om grondmonsters te nemen, wat moest van school, want dat gaan we onderzoeken. De Hei is een super mooi stukje grond, en daarom zijn we daar helemaal heen gefietst (en het waaide ECHT wel hard)! Als echte bioloog in opleiding en geneeskundige-hopelijk-in-de-toekomst gingen we aan de slag.

er moesten 40 gaten in de grond gemaakt worden en dan de mooie grond eruit halen om die in een emmer te stoppen. dit was voor het gemende monster. 40 gaten is best veel. bij 12 vond ik het wel genoeg, de grond wordt toch niet gemengder dan dat ie al was.


ik was vet trots om het ongestoorde monster ( die je moest vangen door hem soort van uit te graven en met water bij elkaar te houden) zo goed in het potje te hebben.

vliegeren op die winderige zondag was natuurlijk superleuk!



Gister ook nog op excursie geweest, harstikke interessant, de grond bij kampen is ZO kleiig, dat het gewoon.. klei is! die je koopt! waar je potten mee maakt. zo uit de grond, zo kleiig. vet interessant. ook nog bij koetjes geweest, heel lief.
Ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren dit semester.

Geen opmerkingen: