donderdag 17 februari 2011

je stelt me de leur

Weet je wat de grootste teleurstelling is van teleurgesteld worden? Dat je er helemaal niets aan kan doen en dat er niets is wat die teleurstelling minder maakt. De teleurstelling wordt groter als er iets was om naar uit te kijken. Ik zal het je uitleggen hoe ik hier ineens achter gekomen ben.

Jan Mulder, wie kent hem niet. Hij zou spreken bij een bijeenkomst van Student en Talent, over sociale media ofzo. Jan Mulder, die ene van de ING reclame! Vet! Daar ga ik heen. In een enorme zaal. Eerst was er een inleidend praatje, en toen de woorden kwamen : Dan wil ik nu graag Jan Mulder op het podium uitnodigen ging ik recht op zitten! Een heel uur luisteren naar Jan Mulder, met zijn brompotten stem en zijn warrige haar. Hoe lang zal hij zijn, zal hij over voetbal praten, enorm leuke grappen maken? ik had er zin in. Hij stond op.
Wat heeft hij weinig haar! Wat is ie dik!
maar. oo. wacht even. nee. dit is . hu?
" Ik ben Jan Mulder". er ging een geroezemoes door de zaal. " jaa. jullie hadden natuurlijk de echte jan mulder verwacht, maar ik ben ook jan mulder hoor. alleen niet die jullie verwachtte' .
ik kon even niet nadenken. Bestaan er uberhaubt nog meer Jan Mulders? ( heb even op facebook gekeken, meer dan 50 Jan mulders). waarom hebben ze niet verteld dat het niet DE Jan Mulder is? je kan begrijpen dat ik de eerste 5 minuten van de andere Jan Mulder niet gehoord heb, maar alleen verward om me heen keek. " is dit een grap? laat nu de ECHTE jan Mulder nu maar komen". Hij kwam niet, jan mulder praatte door. Hij was natuurlijk ook een Echte Jan mulder, maar dat hielp niet. ik vond het niet leuk meer. ik dacht aan andere dingen. aan de teleurstelling en hoe groter die wordt wanneer de teleurstelling onverwacht komt.


2 opmerkingen:

Neil The Real Deal zei

Ah! I know this feeling! two years ago I went to go see Flea from the Red Hot Chili Peppers at a guitar store but the place was completely packed and my friend on my solders holding the camera as high as he could still could not catch a glimpse of him, possibly his head, but who knows? it could have been someone else.

Daan zei

Dat had ik laatst ook met Wim Kok