zondag 30 januari 2011

Alles tegelijk

Ik ga morgen op kamers. Naja, soort van dan ,want ik ga eigenlijk alleen mn spullen pakken en die daar neerzetten en dat dinsdag de sleutel halen,.. Maar het voelt in ieder geval wel alsof ik morgen al op kamers ga.
Ik ga morgen mijn spullen inpakken in mijn kamer.

Ik zag er zo naar uit afgelopen weken, maar nu het ineens zo dichtbij is, vind ik het toch wel.. dichtbij.

Ik ben me bewust dat morgen en overmorgen de dagen zijn dat mijn leven voorgoed zal veranderen. Niet meer Lydia in Ede, veilig bij papie en mamie, maar Lydia in Utrecht ( nog wel veilig bij haar grote nicht) die in eens overal zelf keuzes over mag maken ( YES, maar ook eng) en overal zelf verantwoordelijk voor is ( YES maar ook moeilijk) en zelf dingen moet doen ( YES, maar ook vervelend.
Ik zie het zo: ik kan vanaf deze week gewoon
1. Regels voor mezelf bepalen waar ik misschien wel mijn hele leven aan vast houdt.
2. Tradities beginnen die mij misschien wel altijd bij blijven.
3. Nieuwe talenten kan ontdekken ( koken, opruimen, huisvrouw zijn)
4. Heel veel dingen zelf beslissen ( hoe laat ga ik slapen, ga ik vandaag naar school?, zal ik daar heen gaan? dit is al mijn 3e stroopwafel, zal ik die laatste dan ook maar op maken?)
5. Principes kan vormen ( geen vlees doordeweeks, biologisch eten, geen gaskachel maar gewoon dikke truien, meteen afwassen nadat ik gegeten heb, elke donderdag zwemmen)

Best veel dingen dus waar ik over na moet denken ( nee, WIL denken) en best heel veel dingen die nu invloed hebben op wie ik later ben! WAAAAH. dat is best eng. Natuurlijk is elke dag er eentje die je vormt tot wie je later bent, maar die 5 dingen die ik heb opgenoemd zijn best 5 grote dingen en dat allemaal in 1 dag. Poeh. Ik hoop dat ik dat aankan.
En anders kom ik lekker uithuilen.
In Ede.

4 opmerkingen:

Bree zei

wat heerlijk dat je evt zal kunnen uithuilen in ede.
das supermooi en rijk om zulke fijne ouders te hebben.

en ja
best veel grote punten die 5.
nu kun je alleen nog maar speculeren, maar
volgende week weet je zoveel meer.
doe rustig aan, en misschien 1 punt per week.
heeeelveeeel plezier!
spring gaten in de lucht!
jammer dat wij niet meer in utrecht wonen, anders hadden we leuk een eetafspraak kunnen maken.
[je mag zowiezo langskomen natuurlijk maar tis een beetje een mijl op 7]
kom je wel naar de jongerenkring?

Martijn Johannes van den Berg zei

Echt gaaf Lied! Ik denk dat je het echt super vind, ik heb ook al zin om te gaan!
En ik weet ook wel zeker dat je het aankan =)

Liedeke zei

Ik weet zeker dat je het heerlijk gaat vinden! Lijkt me echt iets voor jou, je eigen huishoudentje hebben :)

en zeker die elke donderdag zwemmen aanhouden zou ik zeggen :)

Anoniem zei

"I'm a big, big girl in a big big world..."
Weet je nog?