zondag 21 november 2010

Plan van de week

Ik realiseerde me afgelopen week dat het niet goed zou zijn om nog zo'n week te beleven. Te druk, Te koud,Te veel vertraging, Te veel teleurstelling, Te veel last van mijn hechtingen ( die zich EINDELIJK ontbonden) en bovendien ook Te veel zorgen om mijn tijdbesteding. Noem het stress, noem het angst, noem het slecht georganiseerd. noem het wat je wilt, het resultaat is een Lydia die niet zo zeer goed meer functioneert.
Nu ik op deze rustige zondagavond weer wat licht gevonden heb om naar toe te werken, bedacht ik me dat een planning mij uit mijn lijden zou verlossen. Dus ik heb het gewoon gedaan, een week-planning gemaakt. met school erin, reistijd, etenstijd, relax-tijd, huiswerk-tijd, slaap-tijd, douche-tijd, en een prioriteitenlijstje per dag.
Maandag wordt vooral school en huiswerk, dinsdag staat als prioriteit: DAG OVERLEVEN, VEEL DRINKEN. Lijkt me duidelijk.

Ik ga kijken of het werkt. Misschien is het wel veel te gestructureerd en verlies ik al m'n spontaniteit, creativiteit en levenslust. Misschien kan ik hierdoor juist genieten van de dingen die ik doe.
Misschien gaat het helemaal mis, maar hopelijk zie ik in dat dit heel goed werkt en dat ik het elke week wel zo zou kunnen doen, totdat ik niet meer dit nodig heb om geordend in m'n hoofd te blijven.
Begrijp me goed, niets mis met chaos. dat maakt het leven leuk. Maar voor mijn school en algemene gemoedstoestand is dit best fijn.

Op een goede, overzichtelijke week!
Lydia
( ps, ik heb geen tijd opgenomen in mijn schema om up te daten, maar he, op donderdag heb ik een uur om te eten, dus dat kan ik best inkorten en ff dit doen. soepel zijn is ook oke!)

2 opmerkingen:

jeltsje zei

Meisje!
ten eerste: sterkte, ik zal voor je bidden.
ten tweede: ik, jel 'chaos' cusveller, maak ook zo'n schema als ik in de stress schiet, en aan het inzakken ben. Het geeft mij voor mn gevoel juist veel vrijheid. ik weet dat wat ik wanneer moet doen, en kan dan mijn tijd nemen om te chillen zonder dat ik denk 'oh knake, ik moet nog zoveel doen'.
dus. zegen!

Lydia zei

ja precies. nou ik ook:)
thanks.
Gister al niet echt gelukt, want internet deed het niet thuis, dus dan is huiswerk maken niet echt een optie.. knaken :)