dinsdag 2 november 2010

Geen passende titel..

zal ik maar weer eens dan? ( op een of andere manier faal ik er een beetje in om dingen op te schrijven de laatste tijd, zo ook in mijn dagboek, GROTE stilte.)

Ik had afgelopen week vakantie. Maar dat is niet zo bijster interessant.
de ND heeft een nieuwe format, de Berliner. Ik moet er aan wennen hoor en mis ineens dingen aan de oude format die ik anders niet eens had benoemd dat ze er waren. Terwijl ik liep te zeuren over het lettertype en de manier waarop de inleiding niet langer meer dikgedrukt is maar in vage Itallics met puntjes achtig iets, bedacht ik me ineens hoe het in het algemeen moeilijk is veranderingen meteen leuk te vinden. Ik weet zeker dat ik over een tijdje niet eens meer door heb wat er wel allemaal niet veranderd is aan de krant ( en jongens, waar gaat het eigenlijk ook over), maar toch moet ik het even kwijt. Ik zeur er even over, weet dat mensen het of met me eens zijn of niet, of dat ze vinden dat ik zeur. Ik zeg niet : was het maar zoals vroeger, want dat hoeft nu ook weer niet. Net zoals toen Facebook veranderde. Je bent zo gewend aan een bepaalde manier, een bepaalde look, dat als het nieuwe wordt het sowieso niet leuk is. Inmiddels weet ik niet eens meer hoe de oude lay-out van Facebook eruit ziet. Ik heb dus ook goede hoop voor het ND.
Ik denk meteen weer verder, aan het leven enzo. Daar is het ook niet makkelijk, nieuwe dingen. Het is een proces, accepteren. Dat gebeurt niet in een keer denk ik, dat duurt even. Aan het begin zie je vooral nog de goede, oude tijd en kan je je niet indenken hoe je ooit aan dit nieuwe kan wennen. Na je een tijdje verzet te hebben, ga je je steeds meer overgeven en zijn de herinneringen niet zo sterk meer. je mist het minder. En dat gaat door, totdat je daar ben waar je niet eens meer weet hoe het oude was.

Wat een krant wel niet allemaal in je op roept.
Lyd

3 opmerkingen:

Maarten zei

hahaha.

Martijn Johannes van den Berg zei

Er zit veel waarheid in wat je schrijft Lied, leuk stukje! Maar één ding; het ND is de schoolkrant of wat? =P want dat begrijp ik nog niet helemaal =P

Marjolein zei

FOEI Martijn! Het ND is het nederlands dagblad :p