vrijdag 10 september 2010

School1.0

Elke school heeft bepaalde instanties nodig.
Zo ook onze school.
En ookal bestaat onze school maar uit ongeveer 40 mensen, wij willen ook een leerlingenraad, een feestcommissie, een informatiecommissie, een notulist, een voorzitter en nog 10 andere om allemaal hun meningen, ideeen en voorstellen rond te schreeuwen zodat het hele idee van een leerlingenraad een beetje verloren gaat, maar dat dat niet uitmaakt, want we hebben tenminste goede ideeen.

Ik stond een beetje versteld vanmiddag toen we na de les een heuze borrel hadden met cola en sinas en andere sappen van de veldwerkweek een week geleden die nog over waren. De voorzitter was zo verkozen en toen kon het kabaal beginnen. Allemaal HELE vette ideeen, voor een school met 1000 leerlingen. 1/4 van onze school zit ongeveer in de leerlingenraad. Ik heb dan ook besloten er maar weer uit te gaan, en een soort van 'je roept maar als je hulp nodig hebt bij iets en ik help wel'beleid in te stellen. E. was het daar ook mee eens, en die had al eerder gestudeerd, dus die kon het weten.
Waar ik WEL hard 'ja, ik ik! Ik wil dat" voor heb geroepen was de vraag welke mensen op open dagen en studiebeursen de school willen promoten en vrij willen krijgen om dan een verhaaltje te vertellen over de vetste school in Nederland. JA IK IK IK WIL DAT, dat was mijn response. Die heb ik in the pocket.

Verder probeer ik HEEL hard geen accent op te pikken, maar dat is moeilijk.
En wat het studeren betreft, dat mag nu best beginnen, Herhaling is ook stilstand, en dat is achteruitgang.

( mijn spelletjes-score ( zie vorige blogbericht) heeft gister zijn dieptepunt behaald ( ik stond niet op de goede plek, ik heb NIET de trein gehaald naar Almere zonder te rennen, en het is me ook niet gelukt mijn buurman/vrouw aan te kijken zonder dat hij/zij terug keek.). Wat wel leuk was, ik zag een man die er uit zag als een vrouw. Dat vind ik fascinerend. En heeel raar. Ik hoorde hem/haar niet praten, maar ik wist dat het een man was, want ze was heel lelijk en mannelijk. ze droeg wel een strakke broek. Eng dus een beetje.

Goed het is laat en ik bazel maar wat.
DOEI

2 opmerkingen:

Neil The Real Deal zei

Its interesting to try and envision what your atmosphere must be like, for me mostly i imagine all kinds of people walking around speaking dutch. I think it may be acurate.. who knows haha.

Martijn Johannes van den Berg zei

Haha echt leuk zoals je dat weer (be)schrijft! Goed bezig!