dinsdag 30 maart 2010

Late nights..

In de eenzame uurtjes van de dag heb ik altijd de grootste moeite met mezelf.
Ik probeer het elke dag weer, en zo ook deze avond. Ik maak een afspraak met mezelf, bijvoorbeeld: Je gaat zo laat naar bed. Je gaat NIET nog een koekje eten, je MOET morgen vroeg opstaan.

En dan praat ik tegen mezelf, en tegen het koekje wat ik op eet terwijl ik weet dat ik nu weer niet naar mezelf geluisterd heb. En op dat moment heb ik zo'n hekel aan mezelf! Dan zeg ik tegen mezelf: AH Lyida, ik HAAT je.

Hoe frustrerend is het niet te kunnen luisteren naar jezelf? Ik bedoel, als er iemand is waar ik het mee eens ben, is het mezelf wel. Toch? Dan zou ik toch ook mijn eigen afspraken moeten kunnen nastreven? Dan zou ik mezelf toch zover kunnen brengen dat ik ook werkelijk doe wat ik afgesproken heb? En begrijp me niet verkeerd, het is ECHT niet zo dat ik de lat te hoog leg voor mezelf. Ik weet dat bepaalde dingen belangrijk zijn voor mij ( genoeg slaap, niet te veel eten, leerwerk enzo, bijbel lezen) en daar wil ik dan regels voor maken. En als ik die niet nakom, baal ik ZO van mezelf, en voel ik me telleurgesteld in mezelf. Nou, dat wil je niet, want als je telleurgesteld bent in jezelf, dan blijf ik daar in hangen en ga ik meteen alles haten aan mezelf en kan ik niets meer goed doen en geef ik toe aan het stomme in me en dan doe ik alleen nog maar minder dingen die ik wilde doen.

ow, en als het dan een keer wel lukt, dan ben ik ZO blij! Waarom kan ik mezelf daar dan niet toe zetten? Hu, naar dat ik mezelf niet snap!! Ik heb daar echt hekel aan, want ik wil mezelf begrijpen zodat ik iets aan mezelf kan doen. Maar goed ,misschien komt dat wel over hondert jaar, als ik klaar ben om klaar te zijn met mezelf, en dat ik er dan achter kom. Als dat gebeurt.
Goed, dit was dus mijn late avond schreeuw naar redelijkheid en orde in mijn hoofd, wat dus duidelijk niet gebeurt is.
Tenminste kan ik nu naar bed gaan zonder mijn dagboek vol te schrijven met hoe stom ik weer was vandaag.

Je moet trouwen ECHT naar Fix you luisteren van Coldplay, want daar krijg ik eeen beetje tranen van in mijn ogen.

Lydia

2 opmerkingen:

Martijn Johannes van den Berg zei

De geest is gewillig maar het vlees is zwak hm =)
Paules bad of Go sterk wilde zijn in zijn zwakte, maar dat doe je vast al =P
je kunt jezelf een periode belonen als je iets goed doet, ipv je zelf te straffen met woorden. Dat werkt beter en is positiever denk je niet?

Mirjam zei

Nou Lied, kom op.
Kijk er anders tegen aan, waarom mag je niet een lekker koekje eten? En waarom moet je dan persé luisteren naar jezelf? Boeie. Als je zin hebt in een lekker koekje, mag dat toch best? Kennelijk wil je dan niet naar bed, nou, dan doe je het toch gewoon lekker niet. Geniet er van!

Geloof me, zo wordt je dag toch in eens heel leuk.
liefs, Mir