dinsdag 17 juni 2008

Sleep sugar


's Ochtends wakker worden is niet een van mijn favo dingen om te doen. Eigenlijk kan ik het me niet voorstellen dat iemand er wel lol in heeft om het lekkerste plekje te verlaten om iets te doen dat bij de wet verplicht is.

Zo lag ik vannochtend lekker te slapen in mijn heerlijke bed. ( voor de mensen die mijn bed niet kennen, hij heet Gijs. Hij is zacht, en lang, en breed.. Heeft veel kussens en dekens en andere zachte dingen). Naast mij ging de wekker af. Ik had hem om 7 uur gezet, dan kon ik nog even 10 minuten in bed blijven liggen zodat ik dat heerlijke gevoel van in je bed liggen terwijl je moet douchen even mee kon maken. En terwijl ik dat zo halfbewust deed, kwam ik plotseling tot een wel heel heldere gedachte. Of eigenlijk 2 heldere gedachtes.

1, Er is niets lekkerder dan je in je bed nog eens om te draaien om van je heerlijke kussens te genieten en van het moment dat je nog even niets hoeft te doen. Dat je weet dat zo de wekker weer gaat, maar dat je je daar nu nog geen zorgen over hoeft te maken, omdat je nu zo lekker ligt.

2, Dit gevoel zal altijd gepaard gaan met het vreselijk moeilijke opstaanritueel. Als je uitslaapt, dan heb je nooit dat je je wekker zet om 8 uur, en dan even een half uurtje 'lekker doezelen in je bed'. Nee, dan slaap je tot 11 en ben je moe van in je bed liggen.

Door deze 2e gedachte was ik meteen wakker. Onder de douche verbaasde ik me er nog over.

Dat zoiets heerlijks alleen kan ontstaan door een afgrijselijke gedachte dat je op moet staan. Want zo is het wel. Als ik de wekker om 7 uur zou zetten, en ik weet dat ik er pas om 10 uur uit hoef, zal ik nooit zo lekker wakker liggen als dat ik dat zou doen als ik maar een kwartiertje had.

Anyway, Opstaan is gewoon iets moeilijks, waar je elke dag te maken mee krijgt... Misschien moet ik he tleren

3 opmerkingen:

MARIS KAAS? zei

Jaja zo blijkt maar weer. Even hard nadenken om de kleine hersenen ook wakker te maken, en je kan zo je bedje uit! Fris als een hoentje.

Er viel me vandaag iets op. De mannier waarop jij Mariska tegen me zegt. Het is een beklemtoning die nietmand anders gebruikt alleen jij, en ik vind het geweldig!

x

Supermaver zei

Opstaan is verschrikkelijk. Het is vast een gevolg van de gebrokenheid van de schepping. In het nieuwe Jeruzalem hoef ik nooit meer op te staan, daar geloof ik heilig in. Trouwens, is Jezus niet voor ons allemaal opgestaan?

Lydia zei

ik geef je gelijk maarten..
Als jezus is opgestaan voor ons, waarom moeten we dat zelf dan toch nog elke dag doen?
Lydia