donderdag 12 juni 2008

Met korting

Ik vind de trein leuk. Niet zomaar leuk. Gezellig leuk. Want wat geeft meer sfeer dan met zun alle in één grote auto op stalen wielen naar de desbetreffende plek? Ik heb daar altijd wel plezier mee. Beetje mensen kijken, luisteren naar hun o zo intressante telefoongesprekken of rare boeken die mensen lezen.

Ik had het net over een grote auto op stalen wielen. Want dat is het toch niet meer? Het zijn openbare wagens waar je in en uit mag stappen wanneer jou het het beste uitkomt. Zoiets als liften. Helaas moet je er voor betalen. Dat vind ik wel jammer van de Ns, dat we er voor moeten betalen. Ja, als je OV hebt, dan heb je het goed voor elkaar. Maar als zielige scholier van 16 zit dat er helaas niet in. Dan moet je maar slim nadenken.
Nu is mijn moeder enorm slim en ook een beetje sluw. Dat zorgt al snel voor een dodelijke, maar ook praktische oplossing. 'Koop gewoon een kaartje met korting en zoek dan iemand op met een OV, zodat je mee kan liften' Zegt mijn moeders wijze raad. Soort van meeliften met iemand die gratis reist. Niet dat je zelf dan gratis reist, maar in ieder geval wel goedkoper.
Mijn moeder heeft dit al meerdere malen herhaalt, maar nooit heb ik het lef gehad om het ook daadwerkelijk te doen. Tot aan vandaag. Ik dacht, het regent toch al, waarom niet met de NS regels klooien. En het geschiedde, op het 2e uur van de middag, stapte Lydia met een kortingkaartje de trein in, op zoek naar een OVbezitter. Al snel had ik iemand gevonden, waarmee ik mocht meereizen, dus mijn geluk kon niet op. Bleken het ook nog eens hartstikke aardige mensen te zijn! Ik heb overigens een verhaal gehoord van ene Marco die zo zijn vrouw heeft ontmoet. Ook dat verhaal heeft mij overgehaald om deze goedkope methode van reizen maar eens te ondervinden.
Ik sluit af met deze laatste, samenvattende alinea, zoals dat moet als je een artikel schrijft ( daarom zijn de letters ook dikgedrukt bovenaan). Probeer zelf eens met korting te reizen. Het is even spannend, en enige sociale vaardigheden zijn er wel voor nodig. Maar misschien kom je wel je vriend/vriendin tegen. Dan kan je elke dag goedkoop reizen want die heeft sowieso OV!

Lydia

8 opmerkingen:

siza zei

Ha Lied!

Lache dat je het een keer geprobeerd hebt, sinds ik geen ov meer heb doe ik het ook bijna altijd, en het voelt al bijna als normaal...dus ik zou zegge maak er een gewoonte van, ben nooit iemand tegen gekomen die het raar vond en zo bespaar je heel wat money!

Waar ging je eigenlijk heen?

x tirs

Esther zei

Is dat nou een trein?

Anoniem zei

heey,

Ik heb der ook 1 alleen als je bij mij gaat zitten heb ik geen zitplaats voor je... of je moet mijn schoot als zitplaats beschouwen maarummm dat dacht ik niet

ThomasvDijk zei

Volgende stap: Geen kaartje? :p

Lydia zei

ik ging de ONE-tshirts ophalen in Utrecht.

T was wel grappig, er was een meisje die ik vroeg, maar die wilde neit dat ik met haar meereisde..
Hoe bizar.
Lydia

Marjolein zei

'Vandaag besef ik, er is geen leven, zonder de trein naar ede toe'...
tralalaa

beter wel korting:)

MARIS KAAS? zei

OF JE REIST MET MARISKA + KORTINGSKAART MEE!

We moeten nog naar Arnhem/Utrecht.
Don't vergeet it.

Lydia zei

owja:)
Allemaal cool..
allemaal fijn
wat is het toch fijn om een trein te zijn.
Lydia