dinsdag 25 maart 2008

Better

Soms kan je gewoon niets doen aan jezelf. Dan zou je wel willen veranderen, maar dat gaat dan gewoon even niet. Dan zou je anders willen denken, maar ook dat gaat niet.
Ik zou wel een sneeuwvlok willen zijn. Maar dat kan niet. In plaats van dat ik langzaam naar beneden dwarrel en alles bedek, ben ik een druppel, die hard en snel is. Maar niets kan ik er aan doen om dat te veranderen. Ik kan er niet voor zorgen dat ik een sneeuwvlok wordt.
Ik droom vaak, dat ik het andere ben van wie ik nu ben. Dat ik allemaal mensen tegenkom, waar ik dan anders tegen doe. Dat zij mij anders vinden dan wat ze nu van me vinden.

Ik wil het graag anders. Zo graag, dat ik soms wel schizo lijk. Dan verzin ik mensen in mijn hoofd. Ze helpen me. Ik praat met ze, en lach met ze. Soms huil ik met ze. Ze geven me goede raad, en een goed gevoel. Zaterdag zat ik er met 1 in de trein. Ik heb hem toen leren kennen. Hij was echt aardig! We hebben uren gepraat over hem, over mij. Over hoe stom treinreizen eigenlijk is, en hoe cool Pasen is. Over vroeger hebben we ook gepraat. Over mijn vroeger. Wat ik heb meegemaakt, en niet vergeten ben. Wat ik daar stom vond, en leuk. Waar ik van geleerd heb. Hij heeft me echt geholpen. Om te begrijpen waarom sommige dingen gebeuren moesten. Of wat er ook al weer zo leuk was in mijn leven.
Maar hij heeft me ook niet geholpen. Want als ik dan in zijn ogen keek, wilde ik het liefst dat ie echt zou bestaan.

3 opmerkingen:

Marjolein zei

Jij moet niet anders zijn,
want zo ben jij fijn, ook met je 'negatieve' kanten. (Of teweel, minder positieve kanten).

:)

Lydia zei

oke dank je:)
Maar dat was niet de intensie.
Ik wil gewoon dat het even wat anders gaat. Niet omdat ik ontevreden ben met mezelf, maar iedereen droomt.
Lydia

Anoniem zei

Als je nou eens bedenkt dat die jongen waar jij zo lekker tegenaan kon kletsen Jezus was, en dat je hém in de ogen keek....