donderdag 14 februari 2008

10 duiven op een dak


Ik zag eens tien duiven, die zaten op een dag.

Ééntje kreeg een hemelse zegen, toen waren het er nog maar negen.
Negen duiven op een dag, maar 1 die had een klacht.
Hij vloog weg om het te melden, toen waren het er nog maar 8.
8 duiven op een dag, maar 1 die was verliefd.
Hij begon weg te zweven, toen waren er nog maar 7.
7 duiven op een dak, maar 1 kon niet tegen de stress.
Hij viel flauw en ging dood, toen waren er nog maar 6.
6 duiven op een dak, 1 had problemen met mijn lijf.
Hij at niet meer en ging ook dood, toen waren er nog 5.
5 duiven op en dak, 1 dronk te veel bier.
Hij was dronken en vloogweg, toen waren er nog 4
4 duiven op een dak, 1 die at wat brie,
Toen moest ie kotsen en kwam niet terug, er waren er nog 3
3 duiven op een dak, met 1 zat het niet mee.
een jager schoot hem er vanaf, toen waren er nog 2
2 duiven op een dak, wat zitten ze er vroom.
En hoe het verder gaat hoor je wel in mijn volgende droom
Lydia

6 opmerkingen:

Anoniem zei

haah heb ik t toch als eerst gelezen. leuk!wist alleen niet dat verliefd op 7 rijmt, maar bij deze :)
check je later dus
|liefs|

Anoniem zei

ooh dat was ik dus maar om 1 of andere reden heette ik mjk... denk dat het iets te maken heeft met 'matige jongeren koninkrijk'.. wat jij?
|nogmaals liefs|

ThomasvDijk zei

ik tel er maar 7 :(

Anoniem zei

jaa
judith,h je klopt dan toch wel.
8 duyiven op een dag, maar 1 die was verliefd
hij begon te ZWEVEN toen waren er nog ZEVEN
dus
lydia

MARIS KAAS? zei

Ik ga ook zweven lydia.
Ik ben namelijk smoor verliefd.
En zijn naam is..
Casper.
Klinkt het niet prachtig?
I hope you don't mind..

liefss!

jossei zei

ja, geniaal gedicht.

kun je ook zoiets doen met barbeques?

lekker zeg,