maandag 28 januari 2008

Luister

Ik vertel jullie.
Alleen doe ik dat niet zo.
De laatste tijd vind ik dat ik veel te veel 'ik' zeg. Zie je, daar heb je het al.
Ik heb het zo vaak over mezelf. Terwijl zoveel mensen zoveel intresanter zijn dan ik, dat is echt waar. Ze vertellen leuke verhalen enzo, en dan kwek ik er zomaar doorheen dat ik ook wel zoiets had meegemaakt. Eigenlijk heel onbeschoft.
Ik heb mezelf voorgenomen om gewoon minder vaak over mezelf te praten, en wat ik heb meegemaakt enzo, of wat ik ergens van vind. Om beter naar andere mensen te luisteren, om meer met hun te praten over hun! Want ik denk dat ik dat ook heel leuk vind. Er lopen veel intresante mensen rond op deze wereld, die wil ik niet missen!

Dus, vind je ook dat ik het teveel over mezelf heb, wat ik heb meegemaakt, wat ik van andere mensen weet/vind, zeg dat dan! Dan kan ik er naar luisteren.
Ik wil echt meer luisteren. Dat is trouwens ook veel relaxter, want je wordt er minder moe van.

Even 2 voorbeelden van niet luisterende mensen, en mensen die zomaar wat zeggen.
Let vooral even op het meisje met de grote oorbellen.

En hier een filmpje van 2 mannen, die eigenlijk helemaal niet kunnen luisteren noch praten
Wil je praten?
Ik luister wel
Lydia

4 opmerkingen:

Martijn Johannes van den Berg zei

haha, die laatste is echt komisch:p maar volgens mij luister jij helemaal niet te weinig, misschien tijdens de jeugdkerk vergadering, maar het is mij nooit zo opgevallen. Het is zowiezo een goed voornemen wanneer je overtuigd bent van het feit dat je te weinig zou luisteren. hug

ThomasvDijk zei

Je bent vrij om te zeggen wat je wilt, sommige mensen praten nou eenmaal meer dan andere eh?
Maare wil je nu jezelf vergelijken met die 2 filmpjes..? Ik zie er geen. Naja praat maar lekker door, en als je denkt dat je onbeleeft ben dan moet je dat zelf maar bedenken :D.

MARIS KAAS? zei

lydia hoe krijg je ooit zo snel allemaal reacties op j berichten?

kan je me dat leren?
dan zal ik naar jou luisteren..

Marjolein zei

maar je bent wel lief
.