maandag 10 december 2007

Wat nou als?

Wat nou als?
Dat is zo vaak een vraag die in me opkomt.
Wat nou als.
Weet je dat als je dat denkt, dat dan de hele wereld anders zou zijn.
Als ik me af vraag wat nou als ik in duitsland woonde.. Dan zou mijn wereld volledig instorten, of in ieder geval veranderen.. Zoveel dingen die dan nu normaal zijn zouden dan vet raar zijn, en andersom. Daarom vind ik ook dat je niet mag verhuizen naar een ander land.
Want dan begin je gewoon opnieuw met je leven, je mist alleen wat dingen. Waarom zou je wegvluchten voor je oude leven? Dat kan toch helemaal niet?
Wat nou als iedereen een leven zou mogen kiezen dat hij of zij wil.. Dan zou dat niet goed komen hoor. De wereld is al zo op zich zelf staand geworden..

Wat nou als ik neger was?
Wat nou als ik een jongen was?
Wat nou als ik geen geld had, in AFrika woonde?
Wat nou als ik geen been had?
Wat nou als de wereld 5 keer zo groot was?
Wat nou als je wel op Mars kan leven?
Wat nou als Jan Peter Balkenende alcoholverslaafd blijkt te zijn?
Wat nou als school een droom is waarin we met zun allen leven?
Wat nou als slapen maar een ilusie is?

Wie weet de antwoorden?
Soms wordt ik er wel gek van hoor. Want soms denk ik er ook heel hard over na, alsof het zin heeft en het daar beter van wordt. Sommige dingen kan je niet weten. Jammer, maar je mag er wel over na denken.

Wat nou als de hele wereld van jou was? Wat zou je er dan mee doen?
Lydia

4 opmerkingen:

Martijn Johannes van den Berg zei

hmhm, ja heb ik ook wel eens, wel over heel andere dingen by the way, maar vergeet niet: als je in Duitsland had gewoond, had je dat net zo gewoon gevonden als jij het nu vind om in Nederland te wonen..
ligt puur aan je levenservaringen. je hebt nooit geen benen gehad(tog?) dus is dat voor jou raar, een persoon zonder benen had vice versa gedacht.

Anoniem zei

hey als je even wat minder wilt nadenken en gewoon even basles wilt dan kan dat. Lijkt me lache (ook voor mezelf om dat eens te probere, basles geven)

Ik zie trouwens net dat je de 2de keer 4 Havo doet, dat is cool. Heb ik ook gedaan.

Maar echt, ik wil je best wel eens wat bijbrengen op de basgitaar. Vandemeiden heb natuurlijk ook aardig wat Bas in huis..
Nou, je weet mn mail adres.

ThomasvDijk zei

tja in veel gevallen zou je heel anders leven, maar dan zou je waarscheinlijk niet anders weten? En je kan er misschien wel over nadenken, maar veel dingen zullen je nooit overkomen, en hopen we ook niet dat je overkomt natuurlijk :p.

"wat als de hele wereld van mij was"
tja waar moet je beginnen? Er zijn zoveel dingen die beter kunnen in deze wereld. je hebt er zelf al een paar genoemd.

Over het algemeen wel raar als je er over denkt ja :S

Marjolein zei

'Wat nou als Jan Peter Balkenende alcoholverslaafd blijtk te zijn?'

hahaha :)
die's geniaal