donderdag 22 november 2007

Sint

Soms gaat de tijd langzaam. En soms denk je er niet aan.
En dar heb ik een beetje. Ik leef, maar geen idee hoe laat het is, welke datum en dat soort dingen. En ik kan je vertellen dat het wel leuk is, maar ook wel een beetje vervelend. Alsof het je allemaal neit uitmaakt wat voor dag het is, terwijl ik dat toch wel aardig belangrijk vind.
Zo dacht ik er pas gister aan dat het over ongeveer 2 weken al Sinterklaas is. Ik heb daar gewoonweg niet aan gedacht al die tijd. Maar toen we gister aan tafel zaten en lootjes aan het trekken waren, vulde mij hartje zich toch wel met een soort van kriebel. Ik noem het de Sinterkriebel. Misschien herken je het wel, zo'n naar gevoel in je buik, waarvan je moet bibberen. Een moment waarbij het beste idee van Nederland zomaar aan je kan ontglippen. En dat is het moment dat je je lootje opent. En er stond een naam op, gelukkig wel zeg:) straks had ik voor niemand iets moeten maken. Zodra ik mijn lootje had, en bij de naam een persoon had voorgesteld, ging ik aan het werk. In mijn hoofd. Ineens kwamen de mooiste dichtregels voorbij, het leukste idee voor de surprise.. Maar die zijn nu een beetje vaag geworden. In de wasmachine geweest denk ik. De lijstjes mogen wel snel komen, dan kan ik tenminste aan het werk ( je meot met je surprise altijd rekening houden met de groote van he tkado).
T gedicht ben ik al aan het verzinnen. Nog een tip voor als je er niet uitkomt: www.rijmwoorden.nl Voor de meeste rijmwoorden. Zoals fles en automatiseringsproces. ( geen idee hoe je dat in een gedicht kan gebruiken, maar het rijmt wel!
Ik denk dat ik ook met mijn blog Sinterklaas ga spelen. Ik schrijf gewoon een mooi gedicht en geef hem als kadoo een fantastische nieuwe layout ( alweer? Ja, alweer). En wat krijg ik dan? Tja, niets. Maar dat maakt niet uit. Ben al blij genoeg.

Ik wil ook sinterklaas met Club doen. Dus, zeg het tegen mun moeder en er komt een sinterklaas ( niet een echte)
maar nu stop ik.
Lydia

5 opmerkingen:

Marjolein zei

Zeg maar tegen je mama dat ik ook sinterklaas wil op club :)

Ik ga maar eens beginnen met surprise's nu denk ik..
Tgaat nodig zijn :P
xx

MARIS KAAS? zei

ja laten we allemaal mandarijntjes gaan eten en chocolade funduun. watn ik heb geen geld meer voor cadeautjes kopen. en geen tijd. maar wel zin om het te vierne!

kan henk niet verkleed als sinterklaas komen?

Martijn Johannes van den Berg zei

Ja je gaat het egt druk krijgen, want met Job gaan we ook sinterklaasvieren he:p, gelukkig hoef je dan alleen 2 cadeautjes te kopen.

en het is trouwens echt tegen mijn principe www.rijmwoorden.nl te gebruiken of een ander soort rijm-woordenboek, als ik een gedicht schrijf dan ook helemaal zelf..maja, dat is dan ook weer een vage eigenschap van mij misschien..

khugs(kus en hug in 1, jaja, wat een creativiteit:D)

Anoniem zei

Hoi Lydia
Wat goed dat je me even wakker hebt geschud! Ik denk veel te weinig aan die goeie ouwe vrind, maar eerlijk gezegd heb ik nu ook een beetje last gekregen van de sinterkriebels, hoewel last... nee het voelt juist lekker kneuterig, effies wat heel anders aan je hoofd en alle sores aan de kant. nu de inspiratie nog! Jij ook succes met knutselen en rijmen!
DOEI

Anoniem zei

Voor allen die het nog niet weten en eerder liedjes blog lezen dan iemand van club spreken die het al wel weet... natuurlijk vieren we sinterklaas op club maar wederom: zonder dat je ervoor naar de winkel hoeft, zonder rijmelarij, zonder geknutsel - dan kun je dat allemaal ten volle uitleven in je sinterthuisfestijn... ewoon weer met de dobbelsteen, weet je wel, doorgeefkadootjes... eh, GEEF HET DOOR. grote groet, jet.