maandag 17 september 2007

Zo simpel?!

Zaterdag was het concert van Hillsong, in Amsterdam, in het olympisch stadion. Het was een superleuke dag! Eerst zijn hebben we een beetje door het amsterdam gezwerft en enthousiast meegeklapt voor het straattheater van de Duitser Alex die met 3 gevaarlijke dingen ons ging vermaken. Heerlijk, zou hij eens in Ede moeten doen. Even snel wat kanen en toen toch maar een metro gepakt richting het olympisch stadion. IN de tram was het druk. We zaten een beetje vooraan. Naast ons stonden 2 negers, een jongere en een wat oudere. Wij praatte wat over Hillsong als een van de negers zich mengt : hillsong? gaan jullie daar ook heen? Wij knikken en lachen vriendelijk. Dan begint de oudere man te praten. 'Ja, ik ga er ook heen. Maar ik doe het voor mijn vrienden. Ik ben niet echt christen. Ik lees wel eens in de bijbel, en ze vertellen me wel, maar vertellen jullie mij eens iets over God.' Ik lach. Een oudere man die met zijn vrienden meegaat naar Hillsong omdat het zijn vrienden zijn. En nu komt hij ons tegen en vraagt ons wat te vertellen over God, hoe cool. 'Wat moeten we vertellen?' Begon ik maar, een beetje gespannen, omdat ik dit nooit eerder gedaan heb, laat staan in een tram in Amsterdam. 'Vertel me waarom moet ik voor God kiezen?' peoh, wat een moeilijke vraag dacht ik bij mezelf. Als je dat wil uitleggen ben ik wel een tijdje bezig. Ook de andere zeiden niet echt iets.. En ineens wist ik wat ik moest zeggen. 'Waarom vraagt U het god niet zelf?' Hij kijkt me aan met zijn grote glimlach. 'Hoe moet ik dat doen dan?' 'Door te bidden' vragend kijkt hij de andere aan, die knikken. ' Dus zoiets als, : God, waarom moet ik voor U kiezen?' Ik glimlach en knik de man vriendelijk toe. 'Zo simpel?' Vraagt hij wanneer hij me aankijkt met kleine glimoogjes. 'Zo simpel ja' Zeg ik nu lachend. De man begint op een echte Negermanier te lachen, je weet wel, hard en lang. 'Zo simpel .. Waarom heb jij mij dat niet eerder verteld' Vraagt hij terwijl hij naar zijn vriend kijkt. Ik lach en ben God snel dankbaar dat het echt zo makkelijk is. Aan het eind van de rit zeggen we gedag, ik hoop dat hij genoten heeft en God gezien heeft, en dat hij overtuigd is..


En dit was Hillsong,

2 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk!
je staat btw op de site van
het streek www.hetstreek.nl/bkm
samen met je broertje.

Tuin97 zei

en dat ís een leuke foto....!!!!