vrijdag 7 september 2007

Op Brugklaskamp

Ik ben zojuist7,5 uur terug van brugklaskamp.
Ik mocht als Oneleiding( samen met Sanne en TInko) naar het brugklaskamp van dodnerdag op vrijdag om in de mentorlessen te vertellen over ONE.
Het was ergens in Elst, dus dik een uur trappen. Voor mensen die weten waar ik woon en hoevele ik fietsen kunnen begrijpen dat k daar best tegenop zat. Gelukkig was het heel gezellig op de fiets en zo verstreek de tijd. Eenmaal aangekomen op het kampterein kwamen de herinneringen boven. Dat ik daar 4 jaargeleden ook aankwam met mijn splikspinternieuwe fiets, helemaal kapot omdat ik zo hard wilde fietsen. Het grote asfaltveld, de gebouwen. Ik was er toen die tijd 2 dagen geweest en ik herinner het me precies! Hpoe de disco was, en dat Rikky en Bianca volgens mij hun bedden tegen elkaar aan hadden gezet en dat Marjolein en ik dat heel stom vonden ( er waas nog iemand bij). Over de film over Astma ( die is inmiddels afgeschaft.), over het bosspel.. Het leukste was nog wel, dat ik Ik daar 4 jaar geleden klein was, en dat er toen grotere mensen waren waar ik tegenopkeek.. Maar nu was ik dat. En het was leuk! De bruggen zijn leuk dit jaar! Lekker voetballen, kletsen, stand in de mand, boefje politie.. Dikke pret. het praatje houden was heel leuk en het ging goed.
En naarmate de nacht vorderde, naarmate de bruggen steeds luitdruchtiger werden, hoewel je dat niet zo verwachten. Het is gewoon oneindig leuk om daar door de gangen te lopen en een duer open te doen en te schreeuwen: en nu s het stil!. Neit dat ze daar naar luisterde. Op een gegeven moment werden we wat taktischer. Het eerste slachtoffer waren de meisjes. Micha, Tinko en liepen nar binnen, Micha deed eht woord: "ja, meisjes, nu is het afgelopen, wij gaan hier bij zitten net zolang totodat het stil is. duidelijk?" Nee, de meisjes vonden het niet leuk, maar ze luisterde wel. Voor ons was het best saai, dus gingen we maar een spookverhaal vertellen.. Over Erik en ham en tanden en bloed. Het was helemaal neit spannend, maar daar ging het niet om. Ze vodnen het leuk en wij ook. ROnd half 3 werd het iets vervelender. Je wordt wat moe, amar die bruggen gaan ongestoord door, hoe raar eht ook is. NOg bij de jongens mijn zelf verzonnen spookverhaal over Tjerk en de muizen van BisBis verteld. Leuk én spannend. De jongens genoten, en ik genoot van de Macht, want ze waren zo stil als muisjes:)
HElaas werd mijn eigen slapen door luitdruchtige medekamerleden enigsinds verstoord, maar dat mag het niet verpesten, hoewel het dat toch wel een beetje gedaan heeft.

Ik heb van half 11 tot 1500 geslapen.. Daarna geoefent voor de talentenjacht voor vanavond.. ZStraks eten, helpen met de spelletjes, zelf talentenjacht.. Poeh, ik voel me nu al gesloopt. Mijn stem is naar de klote, en ik moet nog de hele avond zingent door.
Maar even flink bidden denk ik.
Ik zal foties erop zetten:)
Lydia

2 opmerkingen:

Supermaver zei

Ik had het al gezegd, maar toch nog een keertje: ik vind dat je erg mooi hebt gezongen!

Tinkolo zei

Het is trouwens Misha ipv Micha