zaterdag 7 juli 2007

zeven zeven zeven

* voordat ik begin wil ik je erop wijzen dat door een techinische fout alle enters zijn weggevallen. Lekker makkelijk lezen zit er helaas even niet in. Het spijt me voor het ongemak, maar ik weet zeker dat het de moeite is om tot het einde door te lezen!*
ZO he,
Wat ben ik moe.
Dat heeft niet zomaar een rede.
Het is vandaag namelijk 7-7-7. En iedere christen en iedereen die op de datum let weet dat dat een bijzondere dag is. De Jehova's denken dat vandaag de wereld nog vergaat. Ik zeg: doe maar niet vandaag. Het is vandaag een veel te belangrijke dag. Niet omdat het 7-7-7 is, of omdat de zon weer eens schijnt, maar om een andere rede.
Vandaag was een historische dag voor mij, vandaar dit stukje.
Vandaag Schrijf ik over mijn werk. Mijn gloednieuwe werk. Ik werk bij de Groentekoning, daar bij de Em-té en de Lidl. om 9 uur stond ik daar met een mooie Polo aan een lekker kopje koffie in mijn handen..
Aardig trillend tilde ik een half uur laten wat bananen in de weegschaal en zocht het nummer op. 582, owja, dat wist ik. "anders nog iets mevrouw?" wat een heerlijk zinnetje is dat! 'ja nog wat heksenjkaas alstublieft ".. Ja, die heksenkaas doet het goed. Superlekker is ie ook, ik had hem op mijn brood met mijn luchkwartiertje.
Jah, het was een vermoeiende dag, en lang en ik heb zoveel gedaan terwijl ik maar 1 ding op mijn agenda had staan .
Ph.. 8,5 uur werken met een kwartiertje pauze is best zwaar en ik heb ook 2 uur schoongemaakt, dus ik voel me op dit moment best gaar, maar ergens toch een bikkel.
Wie had er ooit gedacht dat Lydia beleefd en netjes met een polo aan achter de kassa staat en het nummer van de sperziebonen ( 203) intikje en vervolgens "anders og iets?"vroeg.
Tja, volgende week weer..
Alleen over mijn baantje schrijven is natuurlijk niet leuk genoeg.
Ik heb zeker nog een uur.. oei, dat wordt afzien voor jullie!
Ik maak er maar weer een wedstijdje van: Als je dit hele bericht uitleest, en de geheime boodschap ontrafeld, dán win je een prijs! Hoe je de geheimde boodschap kan ontrafelen? Tja, dat moet je natuurlijk zien uit te vinden..het is niet heel makkelijk natuurlijk ,want de prijs is niet niks. Je moet de tekst Goed doorlezen en hopelijk kom je er dan achter. En als niemand er achter komt ga ik wel in mun eentje naar de bios;)
Komt ie dan hea!
Ik wil jullie Graag een veRhaaltje vertellen over een vrouw. Een jonge vrouw. Ze gaat verhuizen met haar zoontje. Gister kwam ze langs. Of ik naast haar kwam wOnen. Ze was best Vrolijk, maar ik zag dE wallen onder haar ogen hangen. Je zag dat ze een verleden had. Haar zoontje schuilde achter haar beeN en keek stil om zich heen. Altijd als ik daT zie, wordt ik altijd een beetje verdrietig. Mensen die zomaar over straat lopen me tassen, of zitten op een bankje en triets om hun heen staren. Wat zou er in hen omgaan? Zouden ze vrienden hebben? Een man of vrouw? Wat zouden ze voor doel hebben in hun leven?
En nu stond die jongE vrouw voor mij, met haar schattige jongetje. Zou er een man zijn, een vader voor de kleine? Rustig en beleefd begin ik te praten. Ik stel mezelf voor en al snel Heb ik een kennis erbij. Veel Over zichzelF verteld ze niet. Ik weet eigenlijk nog niets over haar. Maar Dan ineens verschijnt er een glimlach op hAar gezicht. "het klinkt misschien stom, Maar zou je zin hebben in een kopjE thee ofzo?" Ik glimlach en loop achter haar aan.
Zijn jullie er nog?
Even voorde duidelijkheid: de geheime boodschap zit in het bovenstaande stukje. Wie wint mag met mij naar de bios. óf je mag een gratis appel.
Oke. een tweede prijs is er ook,
die mag je zelf verzinnen..
Dan nog een wijze spreuk, die ik een tijd geleden zomaar in mijn dagboek heb opgeschreven.
Hij stond er ineens.
Ik weet nog steeds niet wat ik er mee moet, maar je kan er iig lang overna denken:
Je moet niet denken dat je leven voorbij is als je denkt dat je niet meer verder kan.
Liefs,
Lydia

10 opmerkingen:

MARIS KAAS? zei

humm lastig..
what about

GROVENTEHOFDEA?
DEA is godin.
En GROVENTE lijkt op GROENTEN
Maar dan met een foutje.
Heel interessant Lydia :p

Zulle we donderdag same naar DVO hallen fietsen? Lijkt me wel sociaal enz. :)

Liefs!

Lydia zei

Helaas, het is niet Goed maaike.
Je hebt gee n2er kans.
Samen naar DVO lijkt me leuk
Lydia

Anoniem zei

De groentehofdame!
owja:P

Lydia zei

JA!
We hebben een winnaar.
Ruben, gefeliciteerd zou ik zeggen!!
Je mag je prijs ongeveer zelf bepalen.

Lydia

Anoniem zei

hmm..ik ben te laat helaas
ik had ook groente hofdame...helemaal moeilijk gedaan met de letters opschrijven....maarja, voortaan maar eerst bij de reacties kijken ;)
wel cool stukje trouwens..je blijft origineel :)

knuffel

Anoniem zei

misschien kunnen jullie de eerste prijs delen?
dan neem ik wel genoegen met de tweede. die mocht je wél helemaal zelf verzinnen namelijk. de nr's 1 mogen dan met lydia naar de bios. vette shit.

je hoort t nog wel lied, wat de tweede prijs wordt;)

xjudith

Lydia zei

Ehm. sorry Judith., maar ik geloof dat jij het antwoord niet hebt genoemd.. en als heb je dat wel gedaan: Sjoerd was eerder.
Dus sjoerd, wees maar niet verdrietig want je hebt zojuist de tweede prijs gewonnen!! En die is veel leuker, want dan mag je zelf bepalen wat voor prijs..
( persoonlijk melden en ik moet het er wel mee eens zijn)

lydia

Supermaver zei

Hmm, kun je voortaan niet even een sms'je sturen als je zo'n daverende prijsvraag op je blog heb staan? Mijn kans is nu verkeken...

Maiku zei

ah, bah.. -_-
I'm too late
as usual..

Lydia zei

hm..
ik zal over een maand ofzo wel weer een neiuwe prijsvraag doen..
die zal ik aankonidigen enzo..
okej?
nu iedereen tevreden?
lydia

( ow sjoerd, is de tweede prijs geregeld als ik nu naar zoetermeer kom??:P)

Lydia