dinsdag 24 april 2007

EET!

ik wil meer schrijven over mijzelf.. en niet wat ik beleefd heb, of gemaakt heb, of verzonnen, maar wat ik voel.. ik wil gewoon meer gevoelens.. en gedachtes opschrijven.. dingen waar julie misschien niets mee kunnen maar misschein maar misschein ook wel.. dingen waar ik iets mee kan.. wat ik van me af kan leggen. is daar je dagboek niet voor bedoelt lydia? misschein wel .. maar ik denk dat je sommige dingen ook moet delen ( verwacht nu niet dat ik jullie al mijn liefdesverdrieten ga vertellen hoor!)
zo persoonlijk doe ik niet..

maar ik kan best vertellen dat ik die broodjesactie op school eigenlijk wel raar vind.. wij zitten ons vol te proppen met restafval, omde kindjes in senegal eten te geven.. best tegenstrijdig toch? eet zoveel mogelijk ,want de kindjes is Senegal hebben niets!.. zo gaat dat natuurlijk niet zomaar.. denk ik. maar goed. al die andere mensen dus wel.. k had vorige week 2 keer mensen horen praten over india.. eerst Maarten in de kerk ( je weet wel , die van 27 ) en daarna mensen die op bezoek bij ons kwamen.. ze kwamen echt verschrikkelijke dingen tegen.. rijstbuikjes, naakte kindjes.. verlamde mensen. dooie mensen.. mensen die de meest smerige dingen doen en in de meest smerige "huizen"wonen.. om stil van te worden.. denk je daar eigenlijk wel bij na als je je boterham met tegenzin opeet? nee.. ik ook niet hoor.. maar misschien in het vervolg wel.. wist je dat er voor de hele wereld genoeg eten is? een mens heeft 2350 calorien nodig, maar er is genoeg voor 3600 pp.. best raar dat er dan evenveel mensen overlijden aan overgewicht dan aan Honger..

dat klopt toch neit?
doe er iets aan.. eet zoveel je kan voor de Kindjes in Senegal..
moet ik nog een zielig fotootje plaatsen van een zielig jongetje die je hartverscheruend aankijkt met vliegen om zn ogen?

mooi
lydia

7 opmerkingen:

Anoniem zei

ja ik vidn et opsich ook wel raar dat zoveel mensen honger lijden
er is genoeg eten op de wereld
maar aan de andere kant vind ik het niet heel raar
als je in een gebied gaat wonen waar je weinig eten kan verbouwen dan is het vrij logisch dat je honger krijgt
dit klinkt misschien een beetje lullig
maar et is tog niet eg slim om op een plaats te gaan leven waar je geen eten kunt vinden

en het is voor de westerse wereld ook egt onmogelijk om genoeg eten te vervoeren naar de landen waar mensen honger lijden

dus heel veel kunnen we er niet aan doen
maar alle kleine beetjes helpen wel
dus van die acties op school zijn altijd goed tog?

groetjes bart

j zei

die mensen kiezen er ook niet voor waar ze geboren worden... het is dus niet zo dat ze ervoor hebben gekozen om daar te wonen. als het hun eigen keus was geweest was het natuurlijk niet gebeurd. en als ze geld hadden (wat nogal onzinnig is, want dan zou je eerst eten kopen) konden ze inderdaad weg, maar nu niet...

als de hele wereld gebruik zou maken van goede distributie zou er voor iedereen genoeg te eten zijn.
echt best shockerend...

Anoniem zei

je kiest idd er niet voor waar je wordt geboren
daar heb je helemaal gelijk in
maar als je dan door hebt dat het niet slim is om op die plek te blijven wonen ga je iig tog proberen ergens anders heen te gaan
ik begrijp ook wel dat die mensen niet zomaar weg kunnen gaan
maar er is in het begin altijd iemand de eerste geweest die daar is gaan wonen en dat begrijp ik niet
mja daar kunnen de mensen die er nu wonen niks aan doen
dus we moeten ze maar zoveel mogelijk helpen denk ik

groetjes bart

Lydia zei

hm
jullie hebben allebei gelijk..
ik zeg niet dat e er voor gekozen hebben om daar te wonen, en ik zeg ook neit dat die arme negers er iets aan kunnen doen blabla
maar ik denk dat we meer kunne ndoen dan vreten voor hongerigen..
en Afrika, of Azie is/zijn helemaal niet zo onvruchtbaar.. de mensen weten gewoon neit hoe ze moeten verbouwen en hoe ze dat dan moeten verwerken. en blabla..:P
als ze daqar nou eens help bj gaa ngeven, dán tja.. dan gaat het denk ik beter!

lydfia

Anoniem zei

ja et is een een lastig onderwerp
afrika en azie zijn idd nog best vruchtbaar maar et is veel minder vruchtbaar dan in het westen dus dan is et zowieso ook lastiger om eten te verbouwen
mja het is zeker mogelijk
en we kunnen altijd meer doen dan heel veel eten denk ik:P

groetjes Bart

Anoniem zei

kom lydia
wij gaan appelbomen planten in afrika :)

kus

Lydia zei

haha dat is een goed idee:P