donderdag 9 december 2010

Je zal het maar hebben...

[ Even mijn boek aan de kant. Muziekje aan en HOP, schrijven!]

Ik kwam een tijdje geleden met een klasgenootje in gesprek over onvoorwaardelijke liefde. We kwamen daarop toen hij zei: niets is gratis ( hoe we daar dan weer op kwamen is nog een veel langer verhaal). Ik dacht even na. Is niets dan gratis? Ik zei : liefde is gratis.
Toen kwam er een gesprek op gang over wanneer je mensen liefde geeft, dat je dat eigenlijk wel doet omdat je iets terug verwacht. Ik begon te praten over dat het wel kan, on-egoistisch liefde geven, wat jezelf terug verwacht totaal negeren. Ik kon niet op een normaal woord komen. Onvoorwaardelijke liefde zei hij. Ik knikte. Ik denk echt dat er mensen zijn die onvoorwaardelijke liefde hebben.

Ik ken er tenminste eentje die het had. Er is een boek over geschreven, wat ie met al die liefde deed. Best interessant, en ook inspirerend!

Je zal het maar hebben.. Onvoorwaardelijke liefde.
Lydia

Geen opmerkingen: