zondag 25 april 2010

last but not least

Geloof het of niet, maar na morgen 12.50 is de tijd van lessen volgen op de middelbare school voorgoed afgelopen. Dan is het klaar. Dan moet ik me voorbereiden op die o zo verschrikkelijk enge examens. Voorbereiden op een leven wat werkelijk is wat je gekozen hebt. Dat is raar hoor! Nu je zelf kan kiezen kan je ook niet zeuren dat je het niet leuk vind, want dan zeur je tegen jezelf.

Toegepaste Biologie wordt het trouwens, voor iedereen die het nog niet wist.
Hoe kan een klein drukbevolkt land een natuurlijk karakter hebben? Welke planten en dieren kunnen samenleven? Hoe kan natuur zich daar in ontwikkelen en in stand houden? En wat betekent dat voor de rest van de omgeving?

Dit zijn vragen waarmee jij je als student Toegepaste biologie in Almere gaat bezighouden. Geen huiskamergeleerde, maar iemand die met één been in de natuur en één been in de maatschappij staat. Na afloop van je studie kun je bijvoorbeeld aan het werk bij organisaties die zich bezighouden met natuurontwikkeling, ecologische adviesbureaus, de overheid, organisaties in het natuurbeheer of organisaties die zich bezighouden met duurzaam ondernemen. Jij bent namelijk expert op het gebied van de natuur en de leefomgeving.






Hier kan iedereen wat mee. Dinsdag ga ik nog eens langs, is er een "meeloopdag". Ik zeg expres met haakjes, want er is een kleine "maar"aan deze school.
Het CAH ( christelijke Agrarische Hogeschool) in Almere begint namelijk dit jaar helemaal overnieuw. De studie zelf bestaat ook nog maar 2 jaar ( er zijn dus nog geen afgestudeerde Toegepaste Biologen) maar toch nu al wordt er een school gebouwd ( bijna) speciaal voor deze opleiding. Naast deze studie is er ook Natuur,Economie en leefomgeving ( dat is 1 studierichting).
Het gebouw is zo groot als een kleine supermarkt. Er zijn 2 lokalen, een loungeroom en een ingang met wc's en kapstokken. Er zijn geen kluisjes, geen lerarenkamers, geen computerlokalen, geen bieb, geen koffiehoeken en winkeltjes, geen gangen, geen liften, geen trappen en geen wegen waar je in kan verdwalen. Het gebouw staat bij het Groenhorstcollege, en ik denk dat we daar ook wel praktijklessen zullen volgen, dat we daar op de computer kunnen en dat daar ook wel boeken zijn. Maar zoals de leiding al zegt: het is Pionieren. Niet qua studie, want die staat goed vast, maar wel qua omgeving enzo.

Dan Almere. op 1 januarie had het 188.077 inwoners. Het is een nieuwe stad dat staat op een drijvend stuk aarde ( geloof ik) Het is in 1,5 uur te bereiken met de trein en dat is alles wat ik er van weet. Ik ga het onderzoeken. Almere, tja. wat moet je er van zeggen. Ik houd wel van de naam, het klinkt wel ok. En ik mag PVV stemmen natuurlijk, daar doe ik het voor!

Fijne laatste middelbareschoolweek!
Lydia

4 opmerkingen:

tja...bin zei

nathan gaat dat ook studeren. In den Bosch

jacq zei

Leuk, ik wilde zeggen dat nathan dat ook gaat doen, maar ja, 1 van mijn andere zonen was mij al voor........
Heb je nog leuke dingen deze week, zoals een gala of zo?

Lydia zei

nee, de hele week vrij, dat wel :) das ook leuk
waarom gaat nathan niet naar ALMERE!
dat zou enorm vet chill doen. in almere is ie namelijk beter ( zo heb ik horen zeggen) minder op landbouw, wnt dat is die in den bosch wel...
en bij nathan in de klas zitten is natuurlijk mijn levensdroom.

Maarten zei

huh, ik snap er geen kak van! Het staat bij het Groenenhorstcollege??? Das toch in Ede? Of is dat omdat ze school opnieuw beginnen? En ik zie een nieuwe potentiele zuster-ONE:D

xx