woensdag 21 april 2010

exames

Misschien begin ik me te realiseren dat ik examen ga doen.
Ik weet het nog niet zeker.

Ik vraag mezelf van alles af. Moet ik al beginnen met leren, maar hoe dan? Heb ik al stress, moet ik alles afzeggen wat ik verder nog heb de komende weken omdat ik dan alleen nog maar examens moet oefenen?

Moet ik al zenuwachtig zijn?
Mag ik wel al elke dag dromen van mijn vakantie, of moet ik dat nog maar even vergeten en eerst heel hard werken?

Examens, t valt wel mee, dat vind ik nu. Ik ben niet bang, of zenuwachtig, of gestresst. Mensen vragen me: sta je er goed voor. en dan zeg ik: ja. En dan zeggen zij: Maar dan hoef je toch helemaal niet te stressen. Maar dat vind ik dus een beetje raar. Want ik sta er goed voor en dat iwl ik ook zo houden.
Maar goed, als ik afgelopen maanden met deze inzet deze cijfers gehaald heb, dan moet het voor de volgende weken ook wel lukken. Hoeveel moeilijker is een examen anyways? Ik denk niet echt, bij ons op school zeggen ze dat de examens zelfs makkelijker zijn dan de tentamens.

ik zie het wel.
Maar vakantie komt er zeker, of ik nu slaag of niet!

Lydia

Geen opmerkingen: