dinsdag 23 februari 2010

Politiek is niet voor watjes

weet je wat leuk is?
Nu ik achtien ben ( voor een half jaar en een dag) mag ik ineens heel veel dingen extra. Één van de leukste dingen die ik mag doen, is stemmen, vind ik persoonlijk. Kijk, ik neem dat best serieus op me, absoluut! Ik ben klaar om een politieke mening te vormen. Ik heb maatschappijleer gehad en dat vond ik best leuk en in die tijd wist ik ook best heel goed wat ik dan van alles vond, maar dat maakte allemaal niets uit. Ik telde niet mee. Nu ik wel mee tel, heb ik eigenlijk geen idee meer waar ik sta.
Dus, ik heb zo'n suf testje gemaakt. 30 stellingen en dan krijg je een ingewikkelde uitslag met een vierkantje met ergens een kruisje en dat ben ik dan. Ik stond een beetje bij progressief en ook een beetje bij rechts. Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat dat betekend, jammer he! Ik vind het interessant, als ik eerlijk mag zeggen.
Een politieke voorkeur vormen, dat doe je niet in één dag! Maar gelukkig heb ik de mening van mijn ouders. Waar ik die mening op andere momenten van mijn leven liever niet wil horen, vind ik het in deze kwestie uiterst belangrijk dat ik ook weet wat zij doen. Ik weet wat ze stemmen ja, maar waarom? Daar heb ik dus ook even naar gevraagd.
Leuk hoor, nadenken over dingen. Helemaal nu het kabinet gevallen is en ik binnenkort NOG een keer mag stemmen!

Hoera.
Lyd

1 opmerking:

Martijn Johannes van den Berg zei

haha=D leuke update lied! we gaan binnenkort wel eens een politiek gesprek hebben in de jug =P
is de cover nu goed btw?
liefs!