dinsdag 28 oktober 2008

mijn Poweplant ( Simon's ingeving)

Gister is ons vliegtuig vertrokken. Terug naar Nederland. Toen mijn mama vroeg of ik nu wel terug zou willen, moest ik toch even na denken. Terug.. Daar zijn vrienden.. Blijven, hier zijn nieuwe dingen.. Daar is school, Hier is niets te doen.. " Als ik naar nederland zou gaan, zou ik dat alleen maar doen voor mijn vrienden.. Maar dan gaat het daar ook weer wennen en vraag ik me af wat en gebeurt zou zijn als ik wel was gebleven." Ik ben dus maar gebleven. 
Niet dat er een optie was om terug te gaan.. Als ik er echt over na zou denken, zou ik ook niet eens weg willen hier.
Binnenkort komt er namelijk belangrijk bezoek..: King Winter is Coming! vannochtend merkte we al dat hij nu wel snel moest komen: -8 graden celcius ( voor de nieuwsgierigen, dat is ongeveer 20 graden Fahrenheit.) is best koud. De blaadjes liggen op de grond, en als je ademt komt er rook uit je mond. Rook.. Roken.. IK heb al 3 weken geen rokende mensen gezien of geroken. Lekker is dat! :)  Dat is ook wel makkelijker voor mijn papa, want hij denkt er vast veel minder aan.

Ik heb 3 nieuwe hobby's ontwikkeld: Klussen in het nieuwe huis van Ben en Kim ( Ben is de zoon van Paul, en die woonden eerst in de kelder, maar gaan nu dus verhuizen naar het huis van de buren. En wij ( Joop, Jet Simon en Ik ) gaan dan weer in de kelder wonen.) Mijn andere hobby is breien. Ik ben het eigenlijk begonnen uit verveling, maar ik merk dat het toch best leuk is. Je hoeft er niet over na te denken, het is best mooi om sjaals mee te maken, en als iemand een praatje houdt heb je tenminste nog iets om mee bezig te zijn. Owja, en je voelt je eindelijk eens een oud oomaatje Helemaal wanneer je het op je bed doet, met een rustig muziekje en een lief katje dat met je bolletje wol speelt.. ( wat trouwens heel vervelend is, want je kan zo helemaal niet meer verder. Snap niet dat je dat altijd in de plaatjes ziet..)
Mijn laatste hobby is tennis. Dat is ook meer ontstaan uit verveling, maar is uiteindelijk ook leuk geworden.. Simon en Josse doen ook vrolijk mee.

Iets wat ik elke keer weer spannend vind is het eten. We eten vandaag al voor de tweede keer in de week vis.. Niet echt mijn piece of cake ( he Judith) En mijn mama kookte altijd normaal.. Ik wist wat er in zat, en hoe het smaakte,.. En nu is alles nieuw. En ultra biologisch.. Wat best goed is, maar niet altijd zo even lekker.. ZE hebben hier Geen chocola, geen chocopasta, Geen pringles, Geen snoepjes, geen limonade, geen fijn nederlands brood met de lekkere korstjes. Geen normale koffie.. Geen toetjes.. Maar goed.. Alles heeft zo zijn tijd nodig. Simon zegt dat ze ook geen kroketten hebben. Hij vind dat heel jammer. Geen onopvallende polities.. Geen marokanen of turken.. Alleen maar Negers.. Geen indianen. Geen w.c's waar je op een knopje moet drukken voordat ie doorspoelt, maar een hele HENDEL over moet halen.. Geen dure allstars.. Geen extra geld betalen voor een refill.. Geen dure macdonalds. Geen uren lopen voor een fastfoodrestaurant.. Geen gevoel alsof je uren bij de stad vandaan woont. Geen lelijke huizen. Geen rijtjeshuizen. Geen straat zonder boom. Geen tuin zonder halloweenversiering ( simon heeft tot nu toe de ergste gezien, met doodshoofden en lijken en al.) 
Naja... Zo verschrikkelijk is het hier niet.
IK heb Simon.
IK heb Josse,
Ik heb Papa
IK heb Mama,
En ik heb Jezus.
En msn, skype, hyves, myspace, 3 blogs, 3 computers tot mijn beschikking, heel veel kaarten om te versturen , en een adres om ze te ontvangen.

Heerlijk. Ik blijf hier nog een tijdje!
Liefs!
( nog bedankt voor al die comments, hoe weten jullie toch dat ik daar zo blij van wordt?)

8 opmerkingen:

Anoniem zei

het is lieve simon:P
niet simon:/

JanWillem zei

leuk om die omslag in je houding te lezen; aan het begin van het bericht was je niet zeker of je wel wilde blijven, en aan het eind 'heerlijk. ik blijf hier nog een tijdje!'.

blijf bloggen ik vind het altijd leuk om berichten van de overkant te lezen!:D

Esther zei

Lydia!

Ik vind het fijn om te horen dat je het daar steeds meer naar je zin hebt! Toch wel lekker als de dingen allemaal een beetje vorm krijgen nzo:)
Al moet ik zeggen dat ik het ook wel even fijn zou vinden om je te knuffelen;)

Ik denk aan je!
Knuffel!

Anoniem zei

He lieve nicht, ik zit nu lekker in de mediatheek!
Ik mis je wel hoor (en die dunne vrouw bij het s-uren lokaal ook, ze vraagt naar je!)
Ik kan nu tegen niemand hee nicht! zeggen... maar gelukkig heb je een computer. Ik ga je een keer een hle lange mail sturen, even bijkletsen, maar nu eerst school. Volgende week 'toetsdagen' wat een onzin, ik mis mn oude vertrouwde toetsweken... jij vast ook.

ik schrijf je!
Hele dikke knuffel en kus,en god zegen,
mirjam

Marjolein zei

Oeehw Mirjam, ik heb wel toetsweek! Maar die van mij is ook verpest want ik moet naar de kei ipv naar school, want daar is meer rust volgens mevrouw bijleveld.
Beter toetsdagen!

Leuk om te horen dat je een beetje je plek vind daar :)
Ik miste je gister ineens, zomaar uit het niets. Of nouja, dat besefte ik me ineens. Was raar, maar t betekent wel dat ik je nog niet vergeten ben (haha slechte grap)
xx

MARIS KAAS? zei

Eehy lieve lieve lydia!
Fijn om dingen over je te lezen en te horen. Ik lees al je blogs, hoewel ik niet altijd reageer. Maar dat moet ik eigelijk wel doen. Helemaal nu ik lees dat j er blij van wordt! Ik kreeg zonet je kaart. Hij heeft er volgends de stempel 6 dagen over gedaan om hier te komen, dat is best lang. Ik mis je op dit moment best wel een beetje. Wat raar dat je niet meer op school rondloopt, en in de kerk. Weetje dat ik nu samen met maaike ross en mirjam verschoof de club regel? Soort wannebe leiding ofzo. Best leuk dus. Goed lange krabbel..

I send you a lot of love!!
x Mariskaas

(woordverificatie: perytion.. vet woord)

Dineke zei

Hee lydia!

zal ik dan ook maar even een comment schrijven..? Toen ik over je brei-acties las kreeg ik een komisch beeld in mij hoofd. lydia terug uit Amerika met 20 zelf gebreide sjaalen.. Zelf zit ik nu in de jeugdcomissie ipv josse. o, en we zijn opzoek naar nieuwe ONE-leiding enn.. niemand heeft tot nu toe je functie praatpaal overgenomen.. ik denk dat alleen jij dat kan :P.
ik moet nu echt stoppen.. ik schrijf liever een mega lange krabbel dan dat ik engels leer:P

Liefs,
Dino

siza zei

Hey liedie!

Zit met een handje strooigoed achter de computer en bedenk me dat je dat waarschijnlijk ook zult missen...of hebben jullie een voorraadje meegenomen?? (slimmerts!)
Mis jullie ook wel zeg...we zijn ineens de enige de leuren in ede, dat hoort niet :S (ookal zit ik zelf ook meer in Utrecht natuurlijk)
Hoe bevalt het Creative Writing wat je volgt? Zou het wel wat vinden als je terugkomt en je hebt een boek geschreven! Of een gedichtenbundel/verhalenbundel/
stripverhaal :P

Nou, ik stop, de studie roept.
De allerliefste groetjes van mij aan jullie allemaal!
x tirs