woensdag 8 oktober 2008

lots of stuff

Hello!
Nog maar 4 dagen hier, en eigenlijk nu al een update nodig. Want ik heb al best wat dingen meegemaakt, die ik allemaal hier ga beschrijven. Het is best raar, want in 3 dagen doen jullie waarschijnlijk evenveel, maar is het gewoon niet zo interessant omdat Nederland niet zo interessant is.
Goed. IK ga praten over: shoppen, auto's,  de bios, mijn vriend en over school. Is dat niet interessant?
 Oke, komt ie dan he.

We wonen in een huis met 14 mensen, dus boodschappen doen is nogal een happening zie je? We hebben er geloof ik 3 uur over gedaan. Aan de ene kant komt dat doordat we zoveel nodig hadden, maar aan de andere kant.. De winkels liggen ver uit elkaar. En de winkels zijn groot. HEEL groot. We waren in een store waar ze echt alles hadden.. Tv's kleding, kookdingen, electronika stuff en dan ook nog eten! Hoe is het mogelijk. Ook waren er overal mensen waarbij je dingen kon proeven.. echt overal. Het zijn allemaal oudere mensen, maar die vinden het echt heel leuk, want  alle mensen praten met ze ( wel alleen over dat bepaalde eten, maar beter iets dan niets) 
Dat dingen in USA goedkoper zijn dan in Nederland is echt waar.. Je kan hier een dubble cheeseburger kopen voor maar 1 dollar! Dat is 70 euroCENT.. En kleding.. Allstars voor 20 dollar.. Echt niet te doen gewoon.. Ik heb gelukkig nog niets gekocht, maar dat komt nog wel hehe.

Auto's zijn normaal gesproken wel leuk om tegen te komen. maar hier in Amerika is het fascinerend. Wij hebben nu ook zelf een auto gekocht, het is een rooie Buick uit 1943 ofzo.. Echt helemaal het einde! Je komt hier overal mooie trucks tegen, cadilacs, buicks en natuurlijk de bekende ( waarvan ik de naam niet weet dus niet zo heel erg bekend is) Anyway, De trucks mogen er ook wezen. Allemaal zo'n ' neus' En in allerlei mooie kleurtjes. Jaa.. dat moet ook wel, want voor het minste of geringste moet je al met de auto.

Mijn nieuwe vriend is Frodo, de allerliefste en mooiste kat die ik ooit gekend of geaaid heb. Jullie komen hem nog wel een keer tegen hier denk ik:)

De Bios is ook zo iets waarvan je denkt: moet dat nu zo groot? Is cinemec niet gewoon groot genoeg en luxe genoeg? Nee  dus. Ik ben maandag naar de bios geweest ( leuke film). De stoelen gaan naar achter als je dat wilt, er zijn gaten in de leuningen voor popcorn en cola, de stoelen zijn zo breed dat je er bijna in kan liggen En, het scherm is ZOO groot dat je gewoon van links naar rechts moet kijken voor dat je ziet wat er eigenlijk te zien is. En een film kijken zonder ondertiteling is zo moeilijk nog niet.

Wat wel wat moeilijker was, was school. Daar ben ik vandaag heengeweest, 1,5 uur:) Het meest opvallende is, is dat de mensen zo klein zijn. En ze zien er zo jong uit. Het was wel grappig, ik ging ergens zitten, en achter mij zaten 2 jongens. Ze zeiden het heel zachtjes, maar ik kon het wel horen : ' she is so tall!'  Ik moest natuurlijk lachen, want ze hadden niet door dat zij zo klein zijn! Haha.
NMet creative writing zijn we met een project begonnen over een land. Elke week moet je een essay, een artikel schrijven over dat land. Deze week een geschiedenis iets. Ik doe het natuurlijk over Nederland, dus dat wordt lachen:) iets over je eigen nederland schrijven in het Engels. Nice. Het was wel leuk op school. Maar de stoelen zijn ZOO klein! Echt niet te geloven, ik moest mijn benen bijna dubbelvouwen.

Voor jullie is het nu ongeveer hhalf 12 's avonds, terwijl bijna gaan eten. Dat is echt iets raars om te beseffen. Daardoor is het ook moeilijk om mensen te spreken. Jammer, maar gelukkig weet iedereen hoe ie moet mailen:) 

Wow, dit is een aardig lange post, maar ja, moeten jullie maar niet zo nieuwsgierig zijn.
Vanavond ga ik naar Youth group. Dat is een soort van club, praat iets van de Substance ( die kerk waar ik heen ga) Ik heb er wel veel zin in, want hopelijk kan ik wat vrienden maken. Dat is namelijk wel echt iets raars, dat ik die niet HIER heb. IK was gewend om altijd  bezig te zijn, met leuke, maar ook minder leuke dingen. Hier is dat helemaal anders. IK doe niet zo veel, omdat er niet zoveel te doen is. Gelukkig heb ik nu wat schoolwerk, en hopelijk snel wat meer vrienden behalve Frodo, hoewel dat ook niet slecht toeven is.

Laat me even weten wat jullie de afgelopen 3 dagen gedaan hebben, want dat is ook heel interessant! 
Liefs,
Lydia

8 opmerkingen:

JanWillem zei

wouw dat klinkt allemaal vet leuk:D ik herken ook alles erin, dat goedkope en het grote enzo:P cheap n big lijkt wel het motto.
maar ik ben superjaloers op jullie auto:| een buick uit 1943?:o das superkoel!

en vind jij de mensen (in het algemeen) ook heel vriendelijk? ik vond dat wel. ik laat nog wel een andere keer weten wat ik allemaal heb gedaan want ik moetnu naar school:(
liefs
jw

Marjolein zei

Oeehw jullie auto klinkt supervet! (ik heb een jaloerse JW naast me opt moment)

Mijn afgelopen 3dagen? School/informatieavond/School/werken/boekbesprekingvoorbereiden/werken/School. Bah, vreselijk. Nee, mn afgelopen dagen waren niet heel boeiend. Hoewel ik je nog genoeg te vertellen heb, maar dat hoeft niet op je blog want dan worden er mensen boos.

Maak ns n foto van frodo? Ben benieuwd :)

Knuffel!

siza zei

Wauw!Leuk om te lezen hoe jullie daar gewoon... ja, doorleven! Maar zo anders allemaal. Lijkt me echt leuk om met zoveel in een huis te wonen, lekker gezellig zeker?
Kun je niet even een paar allstars naar me opsturen?? vet cheapie!

Nou, groetjes daar hè ;)

O, wat ik de afgelopen dagen gedaan heb?
2 keer een rotdag gehad, (zo'n blèh alles is stom dag), school, werk en gister naar Ikea met mn huisgenootjes! Nu net een nieuwe fiets gekocht, dat moet eens in de zoveel tijd hier in Utrecht.. :S
Maar toch heb ik vandaag een blije dag, dat is fijn :)

x!

siza zei

o, en ik ben nauttrlijk de "za" van siza ;)

Martijn Johannes van den Berg zei

haha maar je bent ook best groot hoor lydia, ook hier=P alhoewel ik denk ik langer ben, of niet? Weet je, ik kom wel even naar de vs om dat te checken..

Lydia zei

erstaan wat meer foto's op mijn hyves: liediets/hyves.nl geloof ik,
Kijk maar gewoon
Lydia

Anoniem zei

Gaaf om te horen dat je een vriend hebt, al hadden we dat hier net iets anders verw8 ;)

Beter pas je 'over mij' ff aan ;)

En haal please die vervelende woordverificatie weg.... ;)

Je zus

Anoniem zei

Wat een donders lange post. Ben ik niet meer gewent van je. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt (tenminste dat concludeer ik.

Naar de bios gaan lijkt me echt een hele belevenis. vet groot scherm echt super! en dan die gaten voor je popcorn! GENIAAL!

Alleen jullie hebben wel NTSC en je weet het he dat staat voor Never The Same Colour! dat is dan weer een nadeel :P

xxx

Eelco