vrijdag 25 augustus 2006

hallo mensen..
ik zit hier maar achter de computer en dan ineens bedenk je dat je wel zin hebt om een verhaaltje te verzinnen. en dat moet natuurlijk op je blogger, want daar trek je mensen mee.. eerst een gebeurd verhaaltje en daarna een verzonnen:) veel leesplezier!

EEN NEUS VOL..
het was een leuke, zonnige dag en anne besloot om fijn met haar vrienden naar Utrecht te gaan, want daar is het altijd zo gezellig, en: er zijn veel mac's. na er een paar gehad te hebben en bijna vol zaten, kocht anne nog een ijsje om lekker van te genieten. maar halverwege het ijsje had ze er otoch niet zo'n zin meer in, en likte lusteloos. gelukkig kreeg ze de kans om het ijsje niet zomaar weg te gooien, maar voor een ander doel te gebruiken. het ging namelijk zo. er was bij het gezelschap ook een jongeman, die het blijkbaar leuk vond om lelijke en vervelende dingen over anne te zeggen. maar anne was niet voor 1 gat te vangen, en zonder dat mark het door had, had hij een neus vol ijs! zijn hele neus en half zijn ogen en mond zaten onder het ijs. anne en haar andere vrienden gierden het uit van het lachen, maar mark keek niet zo blij. gelukkig kon hij zich ergens opfrissen, maar daar werd hij nog meer vernederd, doordat de mevrouw achter de kassa zelf ook heel hard moest lachen. in de wc broeide mark een listig plan uit. hij zou die anne wel even een koekje van eigen deeg geven! niets vermoedend lachte anne naar mark toen hij de wc weer uitkwam en zijn mond afveegde.
maar toen ineens, uit het niets, kwam er een waterstraal uit de mond van mark! anne was helemaal nat, en toen was het mark's beurt om te lachen. al gierend stapte de 4 vrienden weer in de trein, op weg naar huis. EINDE
niets is verzonnen, behalve de namen, om bepaalde mensen te beschermen:)

nu het 2e verhaaltje: ( wel verzonnen dus)


het regende, het regende zoo hard dat hij helemaal niets meer zag. maar hij kon niet schuilen, doorrennen was de enige uitweg. helemaal nat en koud belde hij bij een onbekend huis aan. toen er een oude vrouw opendeed, trok haar gezicht lijkbleek toen ze de jongen zag staan. zonder verder iets te zeggen strompelde de jongen naar binnen. snel deed de vrouw hem een deken om en ging tegen over de jongen zitten. 'wat is er m'n jongen?' de jongen opende zijn mond, maar er kwam geen geluid uit. hij keek de vrouw wanhopig aan. '.. politie.,..dood,..' meer kon de jongen niet uitbrengen. hij zakte in zijn stoel en alles werd zwart voor zijn ogen. hij zag alleen nog hoe de vrouw snel naar de telefoon rende...

'snel, hij komt bij' een vrouw met lang, zwart haar en bruine ogen wenkte een doktor. met een ernstig gezicht keek ze de jongen aan. maar die keek haar alleen maar met haat in de ogen aan. 'wat doe je hier' hij probeerde recht op te gaan zitten, maar meteen kwam er een scheut van pijn door zijn borstkast.' je moet blijven liggen van de doktor, alles komt goed' 'ik wil niet dat het goed komt!!' schreeuwend en huilend tegelijk draaide hij zich om. 'waarom moest dit gebeuren? jij had er wat aan kunnen doen! ik had het zo gedaan als ik er de kans voor kreeg! jij had het kunnen doen!' de vrouw kreeg tranen in haar ogen. 'jamie, luister naar me,.''nee!' schreeuwde hij met tranen in zijn ogen 'ik heb al te veel en te lang naar je geluisterd, en het heeft nooit iets geholpen!'
..
(wordt vervolgd)
spannend he, van die vervolgverhalen ha

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Te erg. Waar houd jij je in je vrije tijd mee bezig zeg. Toen ik het las, dacht ik: wat een losbol. Dacht echt dat je 12 zou zijn ofzo. Maargoed een logische reactie van die mark! Kijk dat hij vervelende dingen over jou zegt, komt wel ergens vandaan. En om dan meteen over te gaan op poging tot doodslag/verstikking door een ijsje vind ik toch vrij gortig. Alle credits voor mark.

Groet Otto;)

Anoniem zei

haha, tof kind dat je bent ook hea, kgeef je groot gelijk wat je die mark hebt aangedaan :) Kken hem niet, maar het lijkt me goed voo rhem om n keer gepakt te worden... (of toch niet, ligt dr aan van welke kant je het bekijkt )

Oke, maar je vervolgverhaal is spannend hoor :O

Lydia zei

ik ben geen losbol, ik noem het meer een vrije fantasie.. die reactie van mark vond ik eerder kinderachtig, omdat hij zich verloren voelde, maar wat wil je dan ook als je door een minderjarige wordt ingepeper(d?t?) emt ijs.. gewoon een teken van onmacht, als je eht mij vraagt.. maar goed.. zo erg heb ik het verhaal toch niet verdraait?? k had het veel erger kunnen maken.. je moet maar blij zijn..
pogi g tot doodslag/ verstikking vind ik wel erg ver gaan.. dan had die mark wel een zwak hartje..
( haha, sommige mensen snappen hier natuurlijk helemaal niets van, maar goed, laat ze lekker hahaliefs. lydia

Lydia zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

hmm wat een schuilnamengedoe... :) hahaha echt van die insydersgrapjes.
in elk geval, had ik alleen nog de eerste kant van het verhaal gegooid en vond het waterspugen eigelijk nog wel een fijn vervolg! heel goed gepland. respect voor mark ondanks vervelende opmerkingen. blijkbaar nog niet geleerd hoe je subtiel kan zijn en toch grapjes maken ;). arme anne maarja dan maar niet iemand vol met ijs doen!

Lydia zei

hah pudith:)
zo mark! n hoor je et eens van een adner:)